H
Helioz: http://www.sagspecialisten.se/nav567?type=sc&product=5964 Sågspecialisten är en av huvudåterförsäljarna i Sverige för Mafell, på hemsidan ser det ut som de även har kopplingar till uthyrningsföretag, BMS Uthyrning AB verkar vara ett som kan ha Mafell. Kanske värt att slå Sågspecialisten en signal och fråga om och var maskinerna går att hyra.
22 svar · 4,3k läst
·
K
Kolonist_1: Nu finns det även en grön variant av Bosch sladdlösa 10,8V multimaskin: http://www.bosch-do-it.de/boptocs2-de/Heimwerker/Werkzeuge/DE/de/hw/Akku-Multifunktionswerkzeug/156102/PMF+10%2C8+LI/24922/index.htm /Mats
5 svar · 1,8k läst
C
coss: Tillbaka till frågan. jag har bosch gks55:an med skena och den har jobbat klart mycket mer än gst135:an. Då har jag renoverat tre sovrum. byggt skjutdörrar, byggt till och helrenoverat köket, lagt altan. Men de gånger när jag har behövt stickisen så har den varit guld. Jag anser att skenorna är suveräna, men sedan finns det somliga här som är bra påhittiga och löser det mesta. Jag
40 svar · 18,3k läst
G
Gilbert: Och jag kan väl tipsa om att det auktioneras ut Makita demomaskiner på KVD, nedräkningen börjar 21/10. Klippotential i allafall..
1 svar · 1,3k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Koncernen Record i England sönderföll i ett antal delar för 10-20 år sen(?). Clico/Clifton tog över åtminstone en del av hyveltillverkningen, Record Power bröt sig loss och arbetar med elverktyg (också under namnet Startrite) och Irwin köpte upp tillverkningen av skruvstycken osv. De tillverkas i den gamla Recordfabriken i Sheffield (om det inte ändrats alldeles nyligen) och är
6 svar · 5,3k läst
Nimajneb
Nimajneb: [citat] saknar E för elektronisk hastighetsstyrning dito för B för broms dito FS för skena riktig snikvariantq(;^;)p
3 svar · 1,6k läst
S
Strulputten: Japp, där har jag kollat några gånger. Intressanta trådar men synd att det är ganska få som skriver. Jag brukar annars skicka in lite frågor här: http://www.practicalmachinist.com/vb/south-bend-lathes/ Det verkar finnas åtminstone ett par svenskar med Blomqvistare som skriver ibland.
9 svar · 9,9k läst
M
Magnus_Andersson: Nu har jag beställt. Orkar inte krångla mer. Det blev en Nilfisk Attix 30 enl. ovan. Snart kommer det paket.... :D
18 svar · 9,2k läst
phl
phl: Tror den användningen är betydligt mycket mildare än tuffa skruvdragningar.
2 svar · 1,0k läst
Ellagård
Ellagård: Håller med. För mig beror det på att jag tycker att det är en suverän slipmaskin och då räcker inte batterier länge. Redan på den gröna är sladden anständigt lång, har inte behövt ta till skarvsladd inomhus någon gång hemma.
21 svar · 3,9k läst
Ellagård
Ellagård: [citat] :D !
4 svar · 1,2k läst
Ellagård
4 svar · 1,2k läst
O
Ola-D: Hej, Rems tigersåg Hilti te5 med dammsugare Dewalt batteriskruvdragare 12 volt Hitachi batteriskruvdragare 14 volt Bosch vinkelslip liten 110 mm Hilti vinkelslip 230 mm Hitachi sticksåg Bosch varmluftspistol 2st gamla sladdskruvdragare På inköpslistan står Kap o ger, skruvautomat /Ola
93 svar · 55,8k läst
phl
phl: Ja du, en inte helt orelevant fråga :) Jag limmade, tog till min favorit -- Household Goop. Spännande lim som fyller bra, inte luktar apa som epoxi och blir transparent och lätt flexibelt när det torkat. Närmaste produkt jag hittat i Sverige är Cascos Liquisole.
8 svar · 2,2k läst
CmdrKeen
CmdrKeen: Myndighetene kan heller gi skattefordel på dykksager. Jeg føler meg mye tryggere med dykksagen min (Festool TS55) enn en sirkelsag. Du skal nesten gå inn for det for å skade deg med en dykksag synes jeg.
1 svar · 1,5k läst
Masses
Masses: Kanske 6m eller nått...
31 svar · 20,1k läst
·
ceson
ceson: Där lärde man sig något nytt igen:) problemet är att komma ihåg allt detta eminenta forum genererar;)
6 svar · 3,7k läst
Preed
Preed: Men vart är Makitas kolborstlösa...? Ingen som hört nåt ryktas om när det kan tänkas dyka upp några fler än slagskruvdragare?
14 svar · 5,8k läst
snickarboden
snickarboden: Mina gamla Bahco funkar och likaså min ETC-industrial. Detta i 1/2". Skulle jag köpa nytt så biltema eller ampro. /Kent
7 svar · 10,3k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: Den fångades in här http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/156152-och-jag-som-redan-har-en-groen.html
1 svar · 1,5k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] ajdå, den här tråden är inte ekonomiskt hållbar. Jepp, half size chisel plane är ganska exakt det som skulle vara bättre än Veritas flush plane. Ett stämjärn är inte plant hela vägen bak, och inte kort nog heller. Kapar man et har man inget bra handtag. Har du provat ditt kommande chisel plane, eller du bara hoppas det ligger bra i handen? --- Mats ---
5 svar · 1,7k läst
H
H: [citat] Blir ju som du säger aldrig 100% kontakt eftersom de är runda. Men det blir å andra sidan svårare att missa att få grepp om skruven eftersom de även drar om man hamnar lite snett. Så om kontaktytan är tillräcklig så kanske dessa funkar ypperligt?
61 svar · 11,0k läst
H
H: Bauhaus i Kalmar hade 6-7 Tjep pappspikpistoler på fyndavdelningen häromdagen. Ord pris ca 4500kr och nu såldes de för ca 1500kr. Kan det inte vara en bra idé att ha en klistrad "Fyndtråd"? Mvh
0 svar · 1,9k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Det viktiga med den första är om linjen den ritar nedåt kommer nära maskinen. Ju närmre den kommer, ju lättare har du att mäta ditt kryss där du verkligen korsar, och inte i en förlänging du själv måste förlänga bakåt till krysspunkten med risken att den inte alls ligger där du vill ha den och tror du utgår ifrån. Lasern är tydligt specad som aningen mer än 90 grader,
9 svar · 8,2k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Den har diskuterats en del i denna tråden... http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/150396-nagon-som-testat-festool-t18-3-a.html Skaffade själv en för en dryg vecka sedan och jag är mer än nöjd med den när det gäller rena montagearbeten och enkla skruvningar då den är så lätt och smidig så jag ger den bara plus.
1 svar · 1,3k läst
Rund_skruvad
Rund_skruvad: [citat] Manligare kan vi säga. Rå och inga onödiga detaljer. :D
11 svar · 6,4k läst
·
E
Elfson: Hej Filtret har artikelnummer: 443060-3 Om det är en Makita BCL180 vi snackar om. Hade Gött!
12 svar · 4,5k läst
S
sveaman: Okej, jag får väl släppa det där med att svetsa om det är svårt och dessutom riskerar att spricka igen ändå. Förslaget med att täta med pannkitt var mycket bra, Avemo. Jag har nämligen funderat på det själv :) Så att inte leran smular och dammar ner i ugnen såsom den gamla leran gjorde som i och för sig var spucken och smulig. Husqvarna 27 är en rätt gammal spis, början på
8 svar · 7,3k läst
J
josa100: Hej Är det någon som vet om fästet är samma som på tex en Makita? Bladen ser ju trevliga ut och hade varit intressant att prova i annan såg... Finns det motsvarande blad av annat fabrikat?
0 svar · 1,3k läst
clain
clain: Det brukar finnas midi på både blocket och tradera lite titt som tätt...
56 svar · 12,8k läst
jac
jac: OK, kollade frågorna i faktarutan från ovanstående artiketl: * Kretsar dina tankarna ofta om att shoppa? Alltid * Lägger du mycket pengar på det? Absolut * Shoppar du för att må bra? Självklart * Köper saker du inte behöver? Aldrig, finns alltid ett mycket väl konstruerat behov. * Har du försökt dra ner på shoppandet utan att lyckas? Varför det? * Shoppar mer när du är arg,
4 svar · 959 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.