bengtn
bengtn: [citat] Tack för erbjudandet och för letandet! Jag beställer nog en liten påse från Ironbill som verkar ha lämplig storlek istället. /B
7 svar · 4,7k läst
nanowire
nanowire: Denna verkar dock klara 10 Amp: http://www.conrad.se/swe/tp.php?recordID=622409
2 svar · 1,1k läst
1457g
1457g: Jag tolkar det som att den stod och smattrade utan att kunna röra skruven.
19 svar · 18,8k läst
mattiasp
mattiasp: Jag har kört rätt hårt med min gamla utan snabbfäste. Inga problem.
4 svar · 4,0k läst
J
jarlhov: själv har jag en laddare som sluta fungera (blev kortis i den då den åkt i golvet) jag åkte dit efter garantin gått ut men fick en ny ändå.
40 svar · 4,6k läst
Mikael_L
Mikael_L: Jula har ett mycket billigare set. Men kvalitén är troligen samma som Biltema ... http://www.jula.se/hylsadapterset-3-delar-124726
7 svar · 3,8k läst
Springare
Springare: ojoj, tur för plånboken att man inte bor nära :)
1 svar · 1,9k läst
K
kia2: [citat] Skall lägga i hallen. Sticksåg införskaffad :D
29 svar · 14,4k läst
Preed
Preed: Kollade upp det där bitssetet jag beställde från usa.. I england kostar det över 60 pund, bara bitshållaren lös går på £14... Kostar säkert uppåt 700kr i sverige också...
134 svar · 19,5k läst
·
Lightning
Lightning: Tängte köpa en ny listhammare med rak klys ist.för min lilla Bahco "leksakshammare" med böjd klys. har tittat på Hultafors el/listhammare men tycket att det verkar svårt att motivera priset.Den är ju dyrare än min nya Hultafors TR20XL-varför? Blir det att importera?
0 svar · 1,4k läst
annelibengtsson80
annelibengtsson80: Oki tack för hjälpen. Anneli
3 svar · 1,1k läst
End
End: [citat] Du kan hyra värmekamera för under tusenlappen. T.ex. denna http://www.proffsmagasinet.se/uthyrning/varmekamera/hyra-varmekamera.html
11 svar · 39,0k läst
Ellagård
Ellagård: Har nu haft min DW 625 ett par månader och kört med den några gånger. Måste säga att jag inte alls uppfattat vikten som ett problem, den känns snarare stabil när man kör för hand. Avsikten med köpet var att sätta den i ett bord, men jag är inte där ännu.
11 svar · 4,2k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Kom att tänka på en grej angående dörrarna. Antar att du kollat detta, men för säkerhets skull: Är öppningen för liten för dem eller sitter gångjärnen för lågt i karmen? I det (senare) fallet kan små brickor vara väl så bra. För att inte säga bättre.
8 svar · 14,9k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Klart att man lika gärna kan köpa 75an med en gång så har man ju den till bordet och sen kan man ha en 55a till skenorna... Själv tänkte jag aldrig i de banorna då jag jobbar i huvudsak med inredningar och det jag oftast sågar är material som håller typ 16mm tjocklek eller bänkskivor som håller 30mm... Detta har ju gjort att jag aldrig saknat 75an, men med facit på hand och 6 års
19 svar · 7,2k läst
·
T
thundercat: så blev min såg efter en rejäl regnskur när jag byggde. lossade en av insexskruvarna i taget, och smörjde med 5-56. det fungerade bra, nu är den som vanligt igen. /thundercat
1 svar · 937 läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Sverige vore bra, men jag hade inte hittat någon leverantör innan som inte sålde den dyra versionen (900 SEK plus 50 per filter). Stort tack. --- Mats ---
3 svar · 835 läst
K
Kolonist_1: Har en Bosch GSR Prodrive 3,6V med Lionbatteri som nu inte går att ladda, laddaren vill inte starta laddningen.Har bara laddat batteriet ett 10-tal gånger innan, har provat 2st laddare Bosch 1115 så utesluter fel på laddaren.Mätte spänningen på batteriet, 2,9V. Laddade batteriet med en annan laddare (avsedd för Lionbatterier) och fick upp spänningen till ca 4V.Ordinare laddare vill
0 svar · 2,4k läst
Nordholm
Nordholm: Jag bor i USA, så jag har lite erfarenhet av diverse elgrejor som jag tagit med till Sverige.Är du säker på att det står 120V - 240W? Du menar inte 120 VOLT till 240 VOLT? Om det är det senare behöver du bara en sådan här: http://www.amazon.com/American-European-Outlet-Plug-Adapter/dp/B0012S304W/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1285951008&sr=8-1 Jag skulle säga att 75 procent av verktyg och
13 svar · 3,4k läst
P
poba53: Har du kollat att låstappen på höger sida inte sitter intryckt halvägs? Om inte så ladda ner spränkskiss från reservdelssidan och kolla vad som kan krångla förutom en bruten returfjäder
3 svar · 968 läst
bengtn
bengtn: Jag har mitt fräsbord monterat på min Hammer-såg vilket gör att det också fungerar som förlängning på utmatningssidan. Höjden avgörs därmed av sågen. Generellt försöker jag hålla att bänkar och och maskiner på samma höjd. Teoretisk minskar det risken att något står ivägen när man tex ska klyva en stor skiva. I praktiken är horisontella ytor alltid fulla med bråte. /B
9 svar · 3,5k läst
jac
jac: När det gäller skenan och gummiläppen så kan jag bara uttala mig om Festools system, men det borde vara samma sak för övriga märken. Gumiläppen är förbrukningsmaterial. När skenan är ny så kör man ett snitt för att kapa till gumiläppen. Då är skenan "kalibrerad" för aktuell såg och klinga. Byter du till en tjockare klinga så kommer mer av gumiläppen att kapas av. Alternativt
30 svar · 5,6k läst
End
End: Hehe tänkte att någon kanske sett att det finns på dussinvaruhus som Bauhaus eller liknande därav min fråga. Men givetvis, en Metaboåterförsäljare....... Dumma frågor= dumma svar :P
20 svar · 3,4k läst
Milkshaken
Milkshaken: En multifeiner eller liknande maskin går alldeles utmärkt att använda, bara lägg bladet det och såga. Bäst resultat får du med ett vasst blad.
16 svar · 18,1k läst
S
Stehpan: Hejsan! Jag har haft lite svårt för Adidas-designen på Hitachis cirkelsåg C6BU2 C6BUY verkar vara en ny variant med utseende från C6BU (den gamla modellen). Är det något som sett/köpt denna maskin? mvh Steffe
0 svar · 2,8k läst
·
S
sveaman: Batteriet till min gamla Clas Ohlson skruvdragare för ett par hundra började bli lite trött så jag skulle köpa ny. Jag föll för Ryobi skruvdragare/borrmaskin 18v http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=152537470 bl.a. för att man för några hundra till kunde köpa en vinkelslip som man kunde använda batteriet till. Jag gjorde ett felköp tyvärr. Skruvdragaren är egentligen
8 svar · 5,6k läst
ikeahantverkaren
ikeahantverkaren: [citat] Kan vara bra att ha om du funderar på att bygga dig en knuttimrad stuga.
6 svar · 1,0k läst
jac
jac: [citat] Jag hade för ett tag sedan möjlighet att jämföra en Festool och en B&D excenterslip. Med dammsugare inkopplad så dammar B&D:n fortfarande ganska mycket, även om det är mycket bättre än utan dammsugaren, medan Festool:en är i princip dammfri med samma dammsugare. En annan skillnad var att B&D låter som ett reaplan medan Festool bara susar behagligt. Nåja, den billigare väsnas
40 svar · 14,9k läst
Nimajneb
Nimajneb: XL-priset gäller även i Blekinge. En annan vinkel på detta är vart alla Fein, Makita, DeWalt, Bosch sugare som var i ropet för 6-9 månader sedan tog vägen. Ett tag brummades det om att det var svårt att hitta påsar men det har väl löst sig nu...
33 svar · 7,4k läst
·
M
MathiasFr: [citat] helt rätt, många "m" blev det. Det ska vara+-0.5mm/m.
15 svar · 2,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.