12 799 läst ·
56 svar
13k läst
56 svar
Hjälp mig motivera köpet av Festool Cleantex CTL 26 E
4053:- kollade precis, då samma tanke slog mig. 
http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=118233052
(det går att söka på avslutade annonser
)
http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=118233052
(det går att söka på avslutade annonser
Som både FredrikR & frugan uttryckte det så är det ju ändå så pass mycket att det kan vara bättre att köpa en ny, och då veta att den är schyst eller att man åtminstone annars har garanti på den.
Klicka på "Detaljerad sökning" och välj "Sök bland: Avslutade annonser" istället för "Aktiva annonser"Nimajneb skrev:
Nej det har du nog rätt i, hade för mig att det brukar vara utställt på dig som köpare.
Men det gäller väl mer t.ex garantier för utförd bilreparation osv.
Men det är ju ändå osäkert att veta kvarvarande garanti eller skick på en produkt vid ett begagnatköp på t.ex Tradera, så det är väl mer en fråga om hur man resonerar, ca 2000-3000kr är väl fullt godkänt för mig, för en pryl med nypris på minst 6000kr.
Däremot är väl 4500kr gränsfall.
Fast nu försöker jag väl kanske mer försvara mitt eget nyköp så här i efterhand...
Men det gäller väl mer t.ex garantier för utförd bilreparation osv.
Men det är ju ändå osäkert att veta kvarvarande garanti eller skick på en produkt vid ett begagnatköp på t.ex Tradera, så det är väl mer en fråga om hur man resonerar, ca 2000-3000kr är väl fullt godkänt för mig, för en pryl med nypris på minst 6000kr.
Däremot är väl 4500kr gränsfall.
Fast nu försöker jag väl kanske mer försvara mitt eget nyköp så här i efterhand...
Utan tillbehör kostar CTL26E styvt 4800kr.
Därför har jag lagt min maxribba på 4000 om jag skulle skaffa en sådan.
Du hade nackdelen av att vara bunden till viss butik så du har ju ingen anledning att försvara dig, var glad!
Därför har jag lagt min maxribba på 4000 om jag skulle skaffa en sådan.
Du hade nackdelen av att vara bunden till viss butik så du har ju ingen anledning att försvara dig, var glad!
Nej självklart, och det är ju f.ö en underbar maskin, om så ändock "bara" en dammsugare.. 
Men nog blir man sugen på att införskaffa fler festools nu som passar perfekt ihop med 26'an, bara hunnit testa den med fräs, slip och vanlig damsugning hittills. Vilket iof fungerat över förväntan.
Enda problemet var att anslutningen till min no-name hörnslip (modell mouse) var precis för liten för att slangens munstycke skulle gå in i och precis för stor för att det skulle gå att klämma det utanpå.
Någon som vet om det finns tillbehör typ adapter för att få den att passa till andra storlekar än festools standard?!
Men nog blir man sugen på att införskaffa fler festools nu som passar perfekt ihop med 26'an, bara hunnit testa den med fräs, slip och vanlig damsugning hittills. Vilket iof fungerat över förväntan.
Enda problemet var att anslutningen till min no-name hörnslip (modell mouse) var precis för liten för att slangens munstycke skulle gå in i och precis för stor för att det skulle gå att klämma det utanpå.
Någon som vet om det finns tillbehör typ adapter för att få den att passa till andra storlekar än festools standard?!
Klicka här för att svara