Hej,
Jag köpte en enklare modell an bandslip på biltema http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tra-och-Metall/Bankslipmaskin/Band--och-rondellslipmaskin-914-mm/
För hobbybruk så funkar den kanon för mig, med slippappret som var med verkar vara lite kasst och behöver redan bytas. Några bra tips på vilket man skall gå på för att få lite kvalité utan att bli ruinerad?
Jag köpte en enklare modell an bandslip på biltema http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tra-och-Metall/Bankslipmaskin/Band--och-rondellslipmaskin-914-mm/
För hobbybruk så funkar den kanon för mig, med slippappret som var med verkar vara lite kasst och behöver redan bytas. Några bra tips på vilket man skall gå på för att få lite kvalité utan att bli ruinerad?
Är det samma slipmaskin som duab säljer (se bild) ?
Funderar också på en sådan men läste att justering/linjeringen av bandslippappret vart kasst och blev då lite tveksam.
Har du funnit något mindre bra på slipmaskinen ?
Jula har slippapper som passar i 5 pack.
Funderar också på en sådan men läste att justering/linjeringen av bandslippappret vart kasst och blev då lite tveksam.
Har du funnit något mindre bra på slipmaskinen ?
Jula har slippapper som passar i 5 pack.
I stort sett samma maskin finns ju på flera ställen, men många ser rackliga ut. Jag valde biltema för att den verkade gedigen till en billig peng. Possitivt är att den är stark (relativt) och tung (trår stabilt). Justeringen av bandet är simpelt men skruven som justerar vibrear lite så man få justera hela iden. Dock tror jag att det är lätt fixat. Annars e jag väldigt nöjd med det lilla jag har använt den och kanske hade önskat lite högre hastighet på bandet, men skivan har bra fart.
När jag synar bilden från duab tror jag inte det är samma, verkar fattas en del kåpor som oxå är anslutning till dammsugaren. Det dammar ju en hel del om man slipar mycket så det kan rekomenderas.
När jag synar bilden från duab tror jag inte det är samma, verkar fattas en del kåpor som oxå är anslutning till dammsugaren. Det dammar ju en hel del om man slipar mycket så det kan rekomenderas.
Ok vart lite snabb med min prisjämförelse måste jag erkänna , får ta en sväng till biltema och se/jänna på maskinen , kanske det är ett vettigt alternativ till duabs , bauhaus-maskinen går bort pga för mycket pengar-för lite kvalité.
Någon annan som har erfarenhet från dylika maskiner ?
Någon annan som har erfarenhet från dylika maskiner ?
Klicka här för att svara



