Är det samma slipmaskin som duab säljer (se bild) ?
Funderar också på en sådan men läste att justering/linjeringen av bandslippappret vart kasst och blev då lite tveksam.
Har du funnit något mindre bra på slipmaskinen ?
Jula har slippapper som passar i 5 pack.

• slip.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • slipband.png
Ibland blir man lite förvånad hur olika priser samma maskin får!

- 895 kr Duab
- 1099 kr Biltem
- 1795 kr Bauhaus

• slip.jpg
    Skapa konto
  • pris.jpg
    Skapa konto
Vadå, samma maskin?
Det är väl inte samma, de är ju inte ens likadana?

U
I stort sett samma maskin finns ju på flera ställen, men många ser rackliga ut. Jag valde biltema för att den verkade gedigen till en billig peng. Possitivt är att den är stark (relativt) och tung (trår stabilt). Justeringen av bandet är simpelt men skruven som justerar vibrear lite så man få justera hela iden. Dock tror jag att det är lätt fixat. Annars e jag väldigt nöjd med det lilla jag har använt den och kanske hade önskat lite högre hastighet på bandet, men skivan har bra fart.

När jag synar bilden från duab tror jag inte det är samma, verkar fattas en del kåpor som oxå är anslutning till dammsugaren. Det dammar ju en hel del om man slipar mycket så det kan rekomenderas.

Ok vart lite snabb med min prisjämförelse måste jag erkänna , får ta en sväng till biltema och se/jänna på maskinen , kanske det är ett vettigt alternativ till duabs , bauhaus-maskinen går bort pga för mycket pengar-för lite kvalité.
Någon annan som har erfarenhet från dylika maskiner ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.