Letar borr med stativ för borrning av kretskort och har konstaterat att Dremel är borta ur leken - för rangligt stativ.

Så det lutar åt Proxxon.

Men var köper man billigast?
I Svedala, Tyskland, England eller varifrån?
Nån som vet så man slipper googla? ;)

/L-O
 
När ingen svarar så svarar jag själv :)
Kom på att det finns en firma i stan som säljer elektroniköverskott, så tanken slog mig att han kanske har nåt lämpligt.
Mycket riktigt, han hade en Proxxon IB/E och stativ MB140/S.
Pris hos Conrad.se ca 1900:-.
Jag fick det för 700:-
Ser så gott som oanvänt ut.
Stativet är väldigt stabilt. Redan provborrat ett pcb med skör 0,8mm hårdmetallborr, med gott resultat.
Kan rekommenderas.
Känslan mot Dremel är som proffsverktyg mot hobbyverktyg.
Jag är helnöjd! :)

Så nu kliar det i verktygsportmonän att investera i fler tillbehör, t.ex. flexaxel och X/Y-bord.
Men det kanske finns medicin mot klåda? :D
 
Utomlands vet jag inte men Bauhaus har en del Proxxon i sitt sortiment, kan vara värt att jämföra priserna där.
 
62_an skrev:
Så nu kliar det i verktygsportmonän att investera i fler tillbehör, t.ex. flexaxel och X/Y-bord.
Men det kanske finns medicin mot klåda? :D
Ja, det finns. Köp allt så försvinner den. Har jag hört. ;)
 
62_an, blev lite nyfiken nu.

Vad är det för firma du handlat hos?!



Andreas
 
MJS-electronics
Men han hade bara en Proxxon!
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.