11 788 läst ·
24 svar
12k läst
24 svar
Kapex 120 med ett annat sågbord
Om det är samma bord som gifen länkade till så är det riktigt rangligt, var i butiken idag och kände på bordet... Efter lite smek så kan jag konstantera att det är något jag absolut inte kommer att lägga pengarna på. Kanske om det kostade 1000. En Kellen från COOP är stabilare q(;^ozean skrev:
Jaså där ser man, då finns det alltså bordsåg som "passar rakt av", har du någon närbild på fästet?Fredrik.engdahl skrev:
En fråga till, klarar Kapex 95x95? Den är ju specad för 88 mm från klingans centrum och 120 vid "Kapex-läge" och då är den specad för 120x60.
Men t.ex. Bosch går att trixa med för att klara av större dimensioner än vad specifikationen anger så därför undrar jag om någon kapat 95x95 utan att vända på stolpen?
Men t.ex. Bosch går att trixa med för att klara av större dimensioner än vad specifikationen anger så därför undrar jag om någon kapat 95x95 utan att vända på stolpen?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jag har detta komplett och är jättenöjd med smidigheten i det hela.End skrev:
Dock kan rangligheten bero på felmontage då jag själv sett hos ÅF att de inte skruvat fast sågborden i sågen på rätt sätt och då var det rangligt som tusan...
Fäster man dem rätt tycker jag det är tillräckligt stabilt.
Paul-Staffanstorp skrev:
Ja det kan vara så, får väl åka dit och känna igen. Vad jag gillade med detta bord var att den hade stöd i linje med anslagslisten på hela bordet.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ja, som sagt tycker jag det är ett smidigt mobilt bord som är lätt att packa ihop och ta med sig och jag gillar att där är en bra måtskala som stämmer när man drar ut den med teleskopet.End skrev:
Det tar dessutom inte så stor plats varken hos kund eller i bilen och väger nästan ingenting.
Dock krävs ju nästan stativet med hjulen vilket är det bästa jag investerat i på de sista åren...riktigt bra faktiskt.
Klicka här för att svara