Det är väl inte bara festool som gör slipmaskiner?
Borde det inte finnas något budget alternativ till festool utan att det behöver vara rusta tjaffs?
 
Själv suktar jag efter en Mirka Ceros, riktigt behändig.
Men prisnivån är väl ungefär som festool.
 
Vet inte om det är att svära i kyrkan, men jag fick en B&D 125mm excenterslip för typ 7 år sedan och den har jag kört löjligt mycket med. Funkar klockrent, möjligen om den vibrerar lite mer än finmaskinen. För att toppa svordomarna kör jag med papper från Harald Nyborg som i stort sett inte kostade något. Är faktiskt själv förvånad då jag är skeptisk mot saker som är väl billiga. Kör även vaxningen av bilen med maskinen fast då med skumtrissa.:)
 
Ja B&D är inget favoritmärke.
Däremot farsans gamla b&d maskiner som är ca 30år gamla dom fungerar fortfarande.
Men tekniken har ju ändå gått framåt i form av filter & grejer.

Men ska man använda en maskin mycket så fungerar då inte dom nyare Black and decker maskinerna så bra.
Men festools maskiner är för dyra för min plånbok & då jag desutom är känslig emot dåliga miljöer så bör det gärna vara någon typ av uppsamlare för skräp!
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.