Jag lyckades med att omgående besvara min egen fråga igår i inredningsforumet, och mitt svar till mig själv var att det jag letar efter antagligen är en Kärcher SE 4002, kombinerad textilvårdsmaskin och grovdammsugare. Är det någon som har någon erfarenhet av den och kan säga om den är ok eller helt värdelös?

Det jag ursprungligen letade efter var ju något som kunde funka som textilvårdsmaskin, men jag vill ju gärna också ha en grovdammsugare för de vanliga behoven man har i hemmet som att dammsuga slipdamm, sågspån och aska vid sotning (kanske bäst att använda en askfälla då?). Så jag är nyfiken på kommentarer angående både dess textilvårdsfunktioner (rengöra tygsoffa, bilinredning osv), och hur den kan vara som grovdammsugare. Med ett pris på 3000kr så är den ju ganska dyr för en grovdammsugare, men finns det andra alternativ som kan vara bättre? Här hittat ganska mycket negativa kommentarer om Kärchers grovdammsugare när jag sökt här på forumet, men inget om just denna modell...

Jag skulle aldrig köpa en sådan för vill man tvätta mattor så är det ånga som gäller..
Köp separata maskiner en bra damsugare finns i nilfiskprogrammet och ångtvätt maskiner kan man hyra när man behöver dom...

Aha, men hur fungerar det då? Maskinen jag tänkte på sprayar ju på vatten och suger sedan upp det direkt (förhoppningsvis med en massa smuts), men när jag kollade lite snabbt på ångtvätt så verkar de ju mest spraya på ångan. Vart tar då smutsen vägen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.