jac
jac: [citat] Nej, jag trodde väl inte direkt att du skulle kasta dig iväg och åka ner hit... :) Själv ersatte jag denna med separata maskiner GTS10 + DW777, främst eftersom jag hade behov av en större och stabilare bordssåg för lite mer finsnickeri. Som Klyvsåg Bordet blir ganska litet på en sånhär kombi men för att klyva fasadplank, foder, passbitar och liknande till bygge fungerar den
50 svar · 98,0k läst
H
hyggabus: 219$ med resevalutakursen ~7kr blir 1533kr, vilket låter mycket billigt för en borstlös maskin, förvisso att batterierna bara är 2Ah. 216x7x1.3 = 1966kr, plus frakt.( Vilket nog är under 2/3, 18 volts maskinen "780" ser man ju för under 3000 sek) Jag lyckades inte heller hitta modellen på svensk/ tysk/engelsk marknad vilket gjorde mig extra nyfiken. Jag inser nu vid en andra titt att
2 svar · 3,5k läst
S
Salle60: Tumstocken är felkonstruerad iaf för mig som är vänsterhänt, jag får alltid måtten uppochner.... Salle
130 svar · 47,6k läst
·
slacker
slacker: För att uppdatera - Maskinen åkte tillbaka på service igen då felet inte var åtgärdat. Leverantören ringde verkstaden medan jag var i butiken och förklarade att detta var en garanti reparation som inte skulle faktureras. Fick ett samtal i morse för att påminna om att maskinen är klar för avhämtning samt igen, att jag skall riva den tidigare fakturan. Denna gång tar jag med mig ett
16 svar · 5,6k läst
J
joelfro: HMM kanske ska ligga under färg?
1 svar · 3,2k läst
jonmo
jonmo: Kul att någon drar nytta av mitt bevakande :) Som sagt återkom när du kan berätta mer om hur du jobbar med den. Gärna med lite bilder!
6 svar · 3,3k läst
E
erik832995: Jag undrar om detta funkar bra om det är katter i hemmet ? Har en electrolux batteri med borste i sugmunstycket , den sätts igen ganska snabbt . Festool brukar ha bra funktion , men katthår ? Erik
0 svar · 624 läst
mångstekta
mångstekta: jaa det vart lite fel modell det var den mera påkostade jag menade men men i princip samma... Ja jag råkar vara mer en makita kille, å har alltid haft det å har varit mycket nöjd så det är väl därför jag föredrar denna före boschen, makitan är ju oxå nästan 6kg lättare att släpa på :D
38 svar · 17,6k läst
·
N
Nissepisse: Vilken av dem ska man välja, eller någon helt annan? Båda verkar ha liknande prestande men lite mer kraft i Boschen och även något tyngre. Bosch har 3 års garanti mot Makitas 2, vilket ju är ett plus. Kan inte hitta huruvida Makitan har 43mm standardstorlek för infästning i stativ, Boschen har det. Ganska exakt samma pris på båda vad jag hittat, knappt 1600 sek. Kommer mest användas
0 svar · 1,6k läst
buspojken
buspojken: Gds hade ett test för ett tag sen, minns inte om panasonic var med, men milwaukee blev utsedd som vinnare följd av makita, Dewalt och hitatchi om ja inte minns fel, den är dock tung som fan att jobba med, men grymt stark, de går väl hand i hand, Ja tycker man ska klämma på dragarna, vilken som känns bäst i handen, när man är nöjd så kör man på de märket, Själv kör ja Dewalt,
6 svar · 1,2k läst
Y
Yrrol: Hur mycket är ett frostfritt djup då? Tänkte jag skulle gjuta mer runtom så foten blev större, men den har ju klarat sig i generationer så om man bara rätarupp och singlar så kanske det håller bra också? Gör inte singlet att det lättare rör sig och tippar igen?
5 svar · 3,0k läst
·
D
degas: Köpte en Bosch GCM 8SJ från AutoColor för ett tag sen, funkade fint.
5 svar · 3,3k läst
Buuzzz
Buuzzz: Misstänker man något så kan man kolla serienummer på maskinerna och kontrollera med Festool om de är registrerade eller rapporterade "saknade".
9 svar · 1,5k läst
ceson
ceson: Jag hade typ en sådan här monterad på fästen till mitt DeWalt sågbord [bild] Det tyckte jag var praktiskt att ha en portabel liten arbetsbänk med sig. Dum som jag var skickade jag med den när jag sålde bänken:mad:
3 svar · 1,4k läst
·
M
Mell: Men har man små händer är skillnaden stor på hur man håller dom, blir lätt tungt om man inte får bra grepp.
29 svar · 9,6k läst
A
Alko: [citat] Gammal tråd, men Mitsubishi MJ-E16VX ligger fortfarande högt i träfflistor...märkligt att det inte hänt mer sen 2007 när den blev testvinnare i R&R. Nåväl, vår gick sönder i veckan (snarare var det då jag upptäckte att den inte tog något vatten, trots hög luftfuktighet, brummar gör den fortfarande). Köpte den för 6 år sen, och nog hade man hoppats på lite bättre
19 svar · 12,9k läst
A
A-Man_08: I Sthlm är det dåligt i alla fall, var i haninge häromdan och det var mycket tomt på hyllorna.
52 svar · 11,4k läst
F
Fred vom Jupiter: Sätta några kluttar unde blomkrukorna så de inte repar och missfärgar mina marmorfönsterbrädor.
11 svar · 7,8k läst
B
breakman: [citat] Alltid jobbigt när stenar är ute och buskör så man blir påkörd... ;)
3 svar · 1,9k läst
D
Drömhus2012: Här i kommunen tror jag att miljökontoret har en man kan låna, vet inte hur det är i stockholm.
1 svar · 2,5k läst
Ola C
Ola C: [citat] Nytt var väl att ta i;) http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/138390-lamello-invis.html
2 svar · 1,3k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Tack, då är du alltså undantaget som bekräftar regeln! Men jag beklagar naturligtvis att du blev bötfälld. Det drabbar väl högst en på tusen.
32 svar · 38,9k läst
Krilleman
Krilleman: Är det någon som kan säga något om arbetsförmågan om denna maskin. Har kikat runt lite om info men hittar inget vettigt om "användarvänligheten" Priset ser helt OK ut. 1655:- med frakt hos CDON + bygghemma + tretti 61cm svärd, 24,5cm³ slagvolym (0,85kW) , 28cm grenkapacitet, 7kg Jag har tröttnat på sladd och vill "uppgradera" Märket är väl direkt inget fel på Min Stiga Park 2002
0 svar · 1,2k läst
·
B
badtastex: Jag tillverkade för ett tag sedan handtag till några skåp, dessa var då halvrunda men med en fals undertill. Använde själv fräsbord med avrundningsstål för att göra dessa. Allt handlar väl om vilken längd man tänkt att göra antar jag... Min reservation var dock att man kanske inte har rundstav att utgå ifrån i alla lägen.
4 svar · 3,0k läst
·
D
Daniellinus: Ja väntar på spänning på min med, har precis lämnat lagret i UK och är snart påväg till Sverige. Har ingen erfarenhet av makita förutom skruvdragare som funkar enligt mig helt perfekt (förutom lysdioden). Men tror inte du kommer bli besviken. Kanske svårt att få tag i filter och påsar till makitan i Sverige kanske?
5 svar · 1,9k läst
J
JOW: Bromsbeläggen ligger löst i ett varsitt ok (bildar gemensamt en bromsback) och är spärrade åt rörelse åt ena hållet, så att de bromsar i färdriktning framåt. När de går an trumman vid färdriktning bakåt glider de undan och oket är format så att radien minskar när belägget glider undan. Alltså bromsar det inte när man backar. Återgången till utgångsläge (när man har
13 svar · 3,7k läst
J
joegge: Då ska jag prova att härda ett slöjdknivsblad som jag skurit ur klipparkniven och se om jag kan få det att hålla skärpan. För det är väl kolstål iallafall?
2 svar · 3,5k läst
S
sune73: Hej, Har nu beställt en Stihl antistatisk slang hos min lokala Stihl Åf, 350 kr låter som ett kap. Återkommer med omdöme!
8 svar · 4,0k läst
gasolgrill
gasolgrill: Nej, fy Nimajneb. Inled oss icke i frestelse...
12 svar · 3,2k läst
·
Janus82
Janus82: Jag köpte nyligen en Makita BDF 456 och den är trevlig på alla sätt och vis men jag tycker att den låter lite för mycket. Ska man skruva en del så blir man ganska trött i öronen och vill ta på sig ett par hörselkåpor. Om jag skulle göra om mitt köp så skulle jag gå till butik och lyssna hur de olika maskinerna låter när de arbetar. Observera också att på Makitan så är det
5 svar · 1,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.