Kan PTA 2400 för 995kr på Bauhaus va nåt?

vanpire skrev:
Kan PTA 2400 för 995kr på Bauhaus va nåt?
Jag tycker inte det är tillräckligt bra. Har ett sen ett par år och det är ett evigt justerande då de utdragbara armarna saggar efterhand.
Tror du blir fantastiskt mycket nöjdare om du gräver fram en hundring till och slår till på det här istället:
http://www.lindarn.se/layout.asp?ID=2898

Det är det bordet (bosch gta2500) jag är ute efter men det verkar vara slut på Lindarn och Toolab. Kan säkert få tag i bordet på lokala järnaffären men får då ge samma pengar som för det större Boschbordet eller mer. Är lite allergisk mot just det faktum att man måste ha koll på att bordet håller måttet, därmed vill jag inte köpa ett billigt bord utan riktigt goda rekommendationer.

Och nu ligger Sverige under med 2-0 mot Österrike så sågbordsproblemet känns sekundärt för tillfället :rolleyes:

Äh, om svenska landslaget i fotboll ska styra över våra verktygsinköp kommer det ju aldrig bli nåt köpt :)

Jag har en DeWalt 717XPS med DeWalt stora bänk, ack så dyrt men O så trevlig! Stor, stark och med skugglinje istället för laser. Tror hela kalaset gick på 10 papp men d var d värt!

Mikael_L
mångstekta skrev:
Den här gillar jag skarpt! liten och smidig men tar ändå rejält brett! och bra utmärkt på gradskalorna och tar 50 grader... nästan perfekt! :P
[länk]
Jag har en sådan.
Jag är långt ifrån säker på att jag skulle köpa en likadan om jag bleve tvungen att tjacka en ny.
Bosch GCM 8S(JL) ligger mycket bra till annars som ersättare här.

Makitan har en lite lustig klingstorlek, 190mm med 20mm hål, vilket medför att det är svårare att hitta olika slags klingor eller att hitta en billig skräpklinga för att såga sånt man inte vill förstöra en finare klinga med.

Men visst har jag generellt varit väldigt nöjd med makitan. Alla vinklar sitter som en smäck, och allt känns trevligt precist och gediget. Men det tror jag gäller den blåa boschen också.

• Gilla
flittiditt
  • Laddar…
jaa det vart lite fel modell det var den mera påkostade jag menade men men i princip samma... Ja jag råkar vara mer en makita kille, å har alltid haft det å har varit mycket nöjd så det är väl därför jag föredrar denna före boschen, makitan är ju oxå nästan 6kg lättare att släpa på :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.