Hej,

Var hittar jag en smidig dammsugarslang med "lagom" diameter och som då passar till tex slipmaskin och andra elverktyg. Vet redan att Festo har en svindyr så alternativ är intressanta. Vad använder ni?

Edit: Ska tillägga att jag har en Kew / Alto grovdammsugare, om detta spelar någon roll
Mvh

Redigerat:
Titta på stihls hemsida, hitta en återförsäljare, beställ!

Nima kan man köpa på lösmeter.... (jag tror att priset gäller per meter....) sen lite fix o trix så kan du ha långa slangar till alla verktygen....;)

Nimajneb skrev:
Stihlslangen har ju lyfts fram under många år, men mest av dom som inte har någon....
Lite grymtande dök dock upp för några månader sedan.
[länk]
Har du köpt slang från stihl Nimajneb? Jag köpte 3,5 m 27mm slang färdigkopplad för ca 2år sedan. Då fick jag med en gummistos som har passat de verktyg jag testat på inklusive Festool, och den satt fast bra. Enligt hemsidan finns det fortfarande en gummistos att köpa. Nilfisk återförsäljare kan också beställa slang fast den är något dyrare.

Stort tack för all information:thumbup:

En Stihl slang verkar vara melodin, frågan är om den antistatiska är hård jämfört med den icke antistatiska???
Jag vill ha en smidig och följsam slang.

Mvh

Katos, lägg gärna en blänkars i tråden jag länkade till om att det finns två olika strosar att tillgå.

Den antistatiska slangen verkar styv o lite bökig att hantera enligt flera inlägg på forumet.

Hej,

Har nu beställt en Stihl antistatisk slang hos min lokala Stihl Åf, 350 kr låter som ett kap. Återkommer med omdöme!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.