Tjenare alla byggare!

Tänkte införskaffa en all-around grovsug och fastnade på GAS 25 först. Tyckte den såg hyffsat smidig ut och man kunde reglera varvtalet manuellt.
Men sen såg jag att 35,an hade spänne för L-boxx och då jag har fastnat för detta system så tänkte jag spänna fast en sådan med lite alla möjliga tillbehör som klingor o sågblad som man alltid vill ha med sig.

Så är det någon som har denna sugen som skulle kunna ge lite input på vilka för och nackdelar den har? Prisvärd? Är det någon ide att tänka ännu större på AFC modellen?

Är den bökig att handskas med? Tänkte mest på ifall man kan lyfta den i handtaget för L-boxxen och gå omkring lite med den.

Sen också hur är ljudnivån på den? Då jag även vill ha den hemma så är det ju skönt med något som man inte behöver ha hörselkåper för att dammsuga bilen med.

Redigerat:
Jag har beställt en GAS 35 L AFC men inte fått den än.

När jag surfade runt efter info om dessa nya dammsugare så hittade jag någonstans att man inte får/kan lyfta den i L-BOXXens handtag.

Jag undrar oxå om grovdammsugare - har tex kollat in Makita 447L
samt Makita VC3211MX1/2, båda ca 50 liters för cirkus 5000 kr från
England på nätet: är de toppklass för "privatkonsumenter", eller?

Eftersom jag har många andra Makita elgrejor känns det bra med fler
så länge de är bra :) .

Edit: vad är föresten mer att tänka på vid grovdammsugaköp (än att
bara köpa en)? Man upptäcker väl allt som oftast att det finns väldigt
mkt fler aspekter av maskiner än vad man först förväntade sig när
man väl anskaffar dem och sätter sig in i dem - kanske kan få hjälp
med några "genvägs-tips" :) ?

Redigerat:
Va!? Det låter ju hel galet att man inte skulle kunna det.... Aja man får väll sätta dit lådan lite mer permanent då så det håller att lyfta i för nu har jag redan beställt en :)Hur nya är dom förresten? Kanske knappt någon som hunnit testa dom än.

De har nog lanserats i år tror jag. Det är ännu inte så många ställen som har tillbehören i sitt sortiment. Jag väntar med spänning min.

Ja väntar på spänning på min med, har precis lämnat lagret i UK och är snart påväg till Sverige. Har
ingen erfarenhet av makita förutom skruvdragare som funkar enligt mig helt perfekt (förutom lysdioden). Men tror inte du kommer bli besviken. Kanske svårt att få tag i filter och påsar till makitan i Sverige kanske?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.