Hejsan, det har nu blivit dags för mig att köpa lite verktyg och tänkte börja med ett litet kit bestående utav en skruvdragare med slagborrmaskin samt en slagskruvdragare.

Jag har lyckats plocka ut 2 olika kit som jag tycker verkar intressanta och dessa är.

Panasonic eyc-159
http://www.tool-net.co.uk/p-353179/...-impact-driver-twin-pack-2x-3-3ah-li-ion.html

eller

Milwaukee HD18PPA
http://www.tool-net.co.uk/p-367464/milwaukee-hd18pp2a-18v-power-pack--2-x-3-ah-li-ion-batteries.html

Men jag har svårt för att välja vilken tror ni är bäst? Tänkte väl eventuellt införskaffa en tigersåg också i samma fabrikat så att man får lite fler batterier.

Panasonic ska ha fina skruvdragare, aldrig provat dem själv dock,
milwaukee tycker ja personligen är för tunga verktyg, de där extra hektona känns i slutet på dagen, tigersågen är dock grym, klart bästa på marknaden

Milwaukeen har fått riktigt bra betyg när dem testat den i DMH. Dock lite tung för en hobbymaskin.

Även jag skulle säga Panasonicdragaren, Milwaukeen är tung att jobba med..

Iaf de nätdrivna tigersågarna som Milwaukee gör är outstanding, de batteridrivna har jag dock inte testat.

Jag har försökt läsa så mycket tester som möjligt och har kommit fram till att Pansonic verkar ha grymma batterier som håller längre än Milwaukee men de verkar vara lite klenare. Panasonic väger även mindre vilket är en annan fördel.
Milwaukee, kraftigare maskiner som är stakare men tyngre.

Frågan är om man märker av skillnaden i styrkan på maskinerna eller om man klarar sig alldeles utmärkt med panasonicen.

Panasonics tigersåg har jag tyvärr inte lyckats hitta någon test på ännu.

Man klarar sig galant med en Panasonic samt att dem är vattentäta.

Gds hade ett test för ett tag sen, minns inte om panasonic var med, men milwaukee blev utsedd som vinnare följd av makita, Dewalt och hitatchi om ja inte minns fel, den är dock tung som fan att jobba med, men grymt stark, de går väl hand i hand,

Ja tycker man ska klämma på dragarna, vilken som känns bäst i handen, när man är nöjd så kör man på de märket, Själv kör ja Dewalt, oerhört nöjd, skulle den inte orka med åker borrhammaren fram

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.