Jag blev tvungen att reklamera ett sågbord till min kap&gersåg(gcm8sj). Det är ett gta2500 som en svets släppte på, och Beijer där jag köpt det stoppade ett helt nytt sågbord i min famn. Det resulterade i ett par extra sågfästen då mina satt kvar på sågen hemma.
Så vad kan man göra med två fästen till sågbordet? Funderade på att sätta en liten skiva på ett fäste så jag får en liten hylla att lägga saker på bredvid sågen.
Finns det nåt annat smart man kan göra?
Så vad kan man göra med två fästen till sågbordet? Funderade på att sätta en liten skiva på ett fäste så jag får en liten hylla att lägga saker på bredvid sågen.
Finns det nåt annat smart man kan göra?
Jag har funderat på att man skulle kunna montera en liten låda på sågbordet. Tänker en L-boxx eller liknande. Min tanke är att den ska vara så låg att den på höjden får plats under den linje som bildas av själva bordet på sågen och stativets stödarm (dvs man ska kunna lägga en plank och såga den utan att lådan är ivägen). I denna låda skulle man sen kunna förvara sådant som är bra att ha vid sågen, pennor, mätredskap, extra klingor, någon liten tving, hörselskydd osv. Eftersom det här inte blir så tunga saker kan lådan sitta kvar på bordet när man flyttar det och man har alltid de här sakerna nära till hands där man ställer upp bordet för att arbeta.
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Plastskylt hörselskydd Systemtext
Skylt i plast, 210 x 297 mm
101 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden