7 774 läst ·
11 svar
8k läst
11 svar
Varför limpistol?
Produkter som diskuteras: "limpistol"
Limpistoler
Limpistoler använder smältlim i stavar som värms upp inuti pistolen och appliceras sedan smidigt genom ett tryck på avtryckaren. Idealiska för hantverk, reparationer, dekorationer och till och med lätta byggapplikationer, de är oumbärliga
Läs mer
Limpistol är bra för att det går väldigt fort att limma saker. Har dock inte stött på någon pistol (eller snarare limstavar) som sitter särskilt länge innan de trillar ner. Därför bra till temporära saker.
Produkter som diskuteras: "limstavar"
Limstavar & limstift
Limstavar och limstift är populära val för ett brett utbud av hantverk och DIY-projekt. Limstavar är avsedda att användas med en limpistol och ger en stark, snabbt torkande bindning på en mängd olika material, inklusive tyg, trä, papper,
Läs mer
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Limpistol är väl mest för pyssel och sånt?
Det används också för att fästa elgolvvärmeslingor på golvet innan flytspackling. Jag fäste kabelkanaler för antennsladden med min när jag inte ville borra.
De kostar ju knappt något så skaffa gärna en och se om du hittar något användningsområde.
Det används också för att fästa elgolvvärmeslingor på golvet innan flytspackling. Jag fäste kabelkanaler för antennsladden med min när jag inte ville borra.
De kostar ju knappt något så skaffa gärna en och se om du hittar något användningsområde.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 704 inlägg
En bra limpistol klarar av att smälta plasten bättre vilket ger bättre vidhäftning. Själv kör jag med Dremels större modell.
Limpistol går att använda till lite allt möjligt tycker jag, men det har inte jättebra vidhäftning, på gott och ont =)
Limpistol går att använda till lite allt möjligt tycker jag, men det har inte jättebra vidhäftning, på gott och ont =)
Kan vara användbart tillsammans med annat lim, t.ex. sätta upp foder utan att spika så duttar man ut lite smältlim och sen montagelim på resten, smältlimmet fäster direkt så det andra limmet kan torka.
Frugan använder det annars när hon håller på med scrap booking eller vad det nu heter.
Frugan använder det annars när hon håller på med scrap booking eller vad det nu heter.
Produkter som diskuteras: "montagelim"
Montagelim
Montagelim är ett starkt, mångsidigt lim anpassat för flera material som trä, metall, plast och mer. Dess unika formel tillåter användning även under svåra förhållanden, vilket gör det användbart för projekt i alla storlekar och i olika
Läs mer
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Sätta några kluttar unde blomkrukorna så de inte repar och missfärgar mina marmorfönsterbrädor.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden