Jag själv saknar en bygg/verktygsvariant av tjejernas Glossybox eller finns det något liknande?

Annars får ni här ett entreprenörstips från botten av mitt hjärta 😉.

Vad sägs om att skapa en toolbox? En överraskningslåda med varor som skickas hem på prenumeration.

Varorna kan vara arbethandskar, skruv, spik, beslag, snickarpennor, bitsar, borrar, sågblad etc. Allt som är relativt universalt, lätt att frakta etc. Som skapare av företaget toolbox sätter man samman avtal hos leverantörer som ser det som en del av sin marknadsföring att dela ut prover, sälja mindre förpackningar till lågpris etc. Kunderna som prenumerar får en låda som blir en liten julafton av varor inom ens intresse. På detta sätt testar man nya produkter och finner små guldkorn. Paketet är dessutom i dess helhet prisvärt för varorna har distribuerats med troligen förkortade led då det endast är i marknadsföringssyfte (direkt från leverantör eller importör tex).

För levererande företag så vet man att produkterna hamnar hos köpstarka potentiella kunder (de betalar för att prenumera på överraskningspaket.

Kan säkert finnas en toolbox light för 149kr/månad med bara tillbehör och handskar mm och en toolbox gold för 299kr/månad med någon/några handverktyg, mätredskap etc.

Så någon som är manad, fixa nu så är jag er första prenumerant.

• Gilla
kysan och 1 till
  • Laddar…
En Festoolbox skulle vara något! ;)

P
Ja vilken bra ide! Skulle oxå kunna betala för en sådan prenumeration.. skulle nog kunna betala ännu mer för det,, uppåt 500- ja tillomed 1000kr/mån för en prenumeration, bara för jag är så verktygs skadad!

en Festoolbox skulle va trevlig.. men då man har allt med som heter gimmick ifrån dom så känns det mindre kul(iaf för mig) men dubbleter kan ju alltid vara skoj, iaf när det gäller sågar :wow:

Jag kan också lägga mer som nörd deluxe men ska det kunna sälja så måste det ner i summor så medelsvensson tycker det är en kul grej.

Lolle skrev:
medelsvensson tycker det är en kul grej.
Medelsvensson + Festool = vad ska då detta forum ta vägen????? ;)

Jag funderar lite på vilken målgrupp som egentligen skulle vilja ha en sån tjänst. Spontant låter det kul, men som verktygsnörd kanske man helst väljer helt själv? Och som vanlig ointresserad kanske man nöjer sig med Ikeas verktygslåda med hammare och skruvmejsel med engångsbits.

Då återstår de som är lite mitt i mellan. De med ambitioner men som inte har lust att nörda ner sig. Vid närmare eftertanke så är det nog majoriteten av befolkningen. :) Vore kul om tjänsten fanns i alla fall, helst då i ett större antal olika varianter och prisklasser.

Jag fick lov att läsa på Glossybox "Hur funkar det 3 enkla steg".
Och nja jag är nog skeptisk efter som det kommer att handla om små saker, prova vår nya superduper trallskruv här får du 45 st". Det kommer att sluta med att man har 10 förpackningar med för lite skruv i varje förpackning som inte räcker till något projekt alls.
Men förmodligen ligger det hos mig jag avskyr att ha hundramiljoner skräp prylar som man inte kan använda fult ut. Då det handlar om reklam prylar så kanske dom inte är kompletta eller annat. Och jag misstänker att det lätt blir skräp prylar då verktyg/tillbehör av kvalitet kostar.
Men jag har hart fel förut å andra sidan riktar sig iden inte till mig som potent kund.

Pär

Lika skeptisk ja, funkar kanske med onödiga konsumtionsvaror men för verktyg..... näää

Såg att det finns en Man Box..... vet inte om jag direkt skulle bli så uppjagad av denna.... kom igen.... anti-age schampoo :D
https://www.glossybox.se/themanbox#endless1

• Gilla
Remne
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Lika skeptisk ja, funkar kanske med onödiga konsumtionsvaror men för verktyg..... näää

Såg att det finns en Man Box..... vet inte om jag direkt skulle bli så uppjagad av denna.... kom igen.... anti-age schampoo :D
[länk]
Eller det finska alternativet kanske :rolleyes:

http://www.youtube.com/watch?v=WgSkvuQaGos

P
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.