Självbyggare
· Stockholm
· 10 268 inlägg
Kommer jag inte ihåg helt fel så kallas 18V maskinerna 20V i USA bara för att de var tvungen att ha en högre märkning än de gamla NiMh på 18V för jänkarna trodde inte annars att de nya maskinerna var bättre och kraftigare. Samma med 10,8V som kallas "Max 12V" där borta.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 268 inlägg
Det är alltså samma maskiner och batterierna passar mellan.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 268 inlägg
Absolut! En kompis har Makitas variant och den klarar det galant. En "moment pinne" är inte så dum då dessa är ruskigt starka.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 268 inlägg
130 skulle jag rekommendera. Alufälgar till vanliga bilar brukar ha 120-130Nm som rek. Eller en 110 och en momentnyckel du kan kontroll/efterdra med.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 694 inlägg
Tänk på att du ska lyckas få loss muttrarna när du står längs med motorvägen med punka också.
Att dra på muttrarna med mutterdragare bör man således undvika (om man inte kör runt med en laddad mutterdragare i bilen =))
Att dra på muttrarna med mutterdragare bör man således undvika (om man inte kör runt med en laddad mutterdragare i bilen =))
Självbyggare
· Stockholm
· 10 268 inlägg
åker du runt med kompressor bara för att du har bytt däck hos verkstan?13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 694 inlägg
Nope, byter däck själv och använder samma fälgkors jag har liggandes i bilen.
En verkstad som drar på hjulen med kompressor hade jag tänkt en gång till innan jag använde igen =)
En verkstad som drar på hjulen med kompressor hade jag tänkt en gång till innan jag använde igen =)
mmm13th Marine skrev:
samma sak med dom som använder skruvdragare istället för mejsel oxå eller
varför ta trappan upp till 10an när dom kan ta hissen
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 694 inlägg
Inte alls samma sak.
Anledningen till varför man inte ska dra på muttern med mutterdragare ser du i mitt första inlägg i denna tråd
Dra av den får de göra hur de vill, och trappor borde fler använda =)
Anledningen till varför man inte ska dra på muttern med mutterdragare ser du i mitt första inlägg i denna tråd
Dra av den får de göra hur de vill, och trappor borde fler använda =)
Självbyggare
· Stockholm
· 10 268 inlägg
13th Marine: Med ditt resonemang kan du inte lämna in bilen för något som har med hjulen att göra. Finns inte en verkstad som drar hjulmuttrarna för hand kan jag säga, alla använder muttermaskin och de seriösa med en moment-pinne emellan. Själv drar dit dem löst med mutterdragaren och moment-pinnen och efter drar med momentnyckel.
Klicka här för att svara