15 inlägg och ingen som har föreslagit den perfekta lösningen... det är ju bara att köpa en fräs (maskin) till! Det finns till och med ett konkret problem som löses med inköpet, vilket inte alltid är fallet när man vill skaffa ett nytt verktyg. Alltså är det ok att tulla på semesterkassan ;)

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Det blir smidigare att fräsa små bitar med skena om du fixar hållare för skenan på bordet, då behöver du bara bekymra dig om att få fast dina bitar på rätt ställe och det är ju smidigt med MFT och kanske festools MFT-SP...

• Gilla
ceson
  • Laddar…
bygga_bo skrev:
15 inlägg och ingen som har föreslagit den perfekta lösningen... det är ju bara att köpa en fräs (maskin) till! Det finns till och med ett konkret problem som löses med inköpet, vilket inte alltid är fallet när man vill skaffa ett nytt verktyg. Alltså är det ok att tulla på semesterkassan ;)
Det låter suveränt att det är ok att köpa en fjärde fräs det bådar gott när Bosch släpper den nya i augusti;)

• Gilla
bygga_bo
  • Laddar…
badtastex skrev:
Det blir smidigare att fräsa små bitar med skena om du fixar hållare för skenan på bordet, då behöver du bara bekymra dig om att få fast dina bitar på rätt ställe och det är ju smidigt med MFT och kanske festools MFT-SP...
Då måste jag bara fixa bordet först:o Festools grejor har jag nog inte råd med, jag kör med Bonntools bench dogs.

P6120159.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Just MFT-SP har jag inte ångrat en sekund att jag köpte, otroligt användbara och faktiskt inte tokdyra heller...

[lånad bild]

930273_xl.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja dom ser ju trevliga ut, ännu en sak att lägga till på vill ha listan:)

ceson skrev:
Ja dom ser ju trevliga ut, ännu en sak att lägga till på vill ha listan:)
Jag tycker att de nästan alltid är för tjocka.

fiskbuggaren skrev:
Jag tycker att de nästan alltid är för tjocka.
Jag får kolla på dom någonstans.

badtastex skrev:
Just MFT-SP har jag inte ångrat en sekund att jag köpte, otroligt användbara och faktiskt inte tokdyra heller...
800 spänn för lite plast och metallstång. Tycker det är apdyrt jag....men kommer nog köpa ändå för dom är ju ganska användbara:|

Tror jag gav omkring 550kr för mina och det tyckte jag var dyrt först men efter att ha insett hur mycket jag använder dem så tycker jag inte att de är lika dyra... ;)

Jobbar man mycket med 12mm och tunnare material kan det nog löna sig stt göra några småbitar att sätta mellan ämnet och tvingarna för de är strax över 12mm tjocka.

Nör det gäller skenan så tycker jag det räckte långt med några plywoodbitar och ett par gångjärn för att få till en smidig lösning som håller i skenan men som ändå går att vika undan när man behöver.

Redigerat:
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.