Jag har precis köpt en kompressor på Jula med årets sämsta beskrivning till. Inget stämmer och bilderna på instruktionerna överensstämmer inte med min kompressor. Ok, nu är det inte så mycket som ska monteras, men det är irriterande ändå.
Här är kompressorn:
http://www.jula.se/kompressor-dv2-400-10-24p-24-l-2200w-356l-min-200068
Det jag funderar på är hjulen till kompressorn. Dom saker som jag tror är till hjulen har jag fotat. Så här ser dem ut.
Jag misstänker att hjulen ska på först sedan den där svarta ringen som ska se till att hjulen inte åker fram och tillbaka. Den där andra saken, antar jag, är till för att sätta på slutet av själva stången som hjulen sitter på för att förhindra dem att åka av. Men dom klickar inte på eller liknande. Ska jag slå på dem med våld eller hur fasen gör jag? Eller saknar det delar?
Här är kompressorn:
http://www.jula.se/kompressor-dv2-400-10-24p-24-l-2200w-356l-min-200068
Det jag funderar på är hjulen till kompressorn. Dom saker som jag tror är till hjulen har jag fotat. Så här ser dem ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag misstänker att hjulen ska på först sedan den där svarta ringen som ska se till att hjulen inte åker fram och tillbaka. Den där andra saken, antar jag, är till för att sätta på slutet av själva stången som hjulen sitter på för att förhindra dem att åka av. Men dom klickar inte på eller liknande. Ska jag slå på dem med våld eller hur fasen gör jag? Eller saknar det delar?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Troligen svarta ringen först för att hjulet inte ska ta i ramen, sedan hjulet och låsmojängen och den behöver våld för att gå dit.
Kolla att det blir bra med hjulet för låsmojängen går nästan inte ta bort sedan den är ditslagen.
Protte
Kolla att det blir bra med hjulet för låsmojängen går nästan inte ta bort sedan den är ditslagen.
Protte
Den svarta är väl en ring för att hjulet ska glida/rulla mot "stoppet" på hjulaxeln.... låsbrickan slår du fast på hjulaxeln efter ditsatt hjul....jag brukar ta en 1/2" hylsa lagom stor att lägga mot....
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
Om man tittar på prylarna så undrar jag om inte ringen skall sitta utanför hjulet, mot låsmojängen. Låsmojängen ser ut att ha sämre glidyta än den fasta stoppbrickan på axeln, där kan ringen behövas. Man får nästan prova (fast utan att trycka dit låsmojängen).
Klicka här för att svara