8 639 läst ·
20 svar
9k läst
20 svar
Makita 18v Häcksax....
perpro skrev:Tog bigbula på orden, och köpte från prishammaren. Efter miss i leveransen tog det två dagar. Köpte till två batterier, skruvdragare och lövblås av bara farten.
Är dundernöjd. Har inte haft häcksax tidigare (bara manuell) och jag har röjt diverse häck, trimmar några mindre grenar på träd med hyggligt resultat. Jsg tycker den är stark, men klarar inte grenar med diameter över centimetern. Batteriet håller länge.
Återkommer om med lite mer nyanser efter nyköpseuroforin..en...![]()
Tröttnat på en massa löv, funderar på en Makita BUB182Z. Försökte hitta recensioner om det men hittade inte mycket.
Vad tycker du om den, om du nu provat? Räcker blåskraften eller går det lika bra att blåsa med munnen?
Mm, lövblåsen är usel. För torra löv för att föra löven från en vägstump är det perfekt, men den ersätter inte krattade för mig. Om det beror på just denna produkten eller om alla lövblåsare är lika kassa vet jag inte.
Så, grym skruvdragare, Häcksax men usel lövblåsare, imho
Så, grym skruvdragare, Häcksax men usel lövblåsare, imho
Såg att Makita har en annan variant med 36 volt, man kan med adapter montera 2 st 18V batterier på dem. Specifikationen verkar vara något bättre än 18V lövblåsen, men om det är tillräckligt vet jag inte. Hur värdelös är 18V?
Börjar luta åt en bensindriven....
Börjar luta åt en bensindriven....
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad är skillnaden på Makitas 18V sticksågar egentligen?
Verktyg & Maskiner -
Makita batteri 18v 6Ah, skruvautomat, dyckertpistol
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Makita 18V Dyckertpistol köpes
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Makita 18V Cirkelsåg & Kap/gersåg
Verktyg & Maskiner -
Makita-batteri 18V och 21V
Trädgård allmänt