A
A-Man_08: [citat] Tror inte det blir så mycket bättre än såhär utan borrhammare.
25 svar · 6,4k läst
Z
Zakalwe: Jag köpte en 3-fas TIG + 3-fas MIG för 5000:- på Blocket. Då ingick det en ny Misonflaska. Argonflaska TIG:en köpte jag på AGA. Egentligen är det ytterst få jobb som har krävt full styrka. Att svetsa tunnplåt med MIG:en går fint på 1:an och TIG:en har mest använts på lägsta styrkan. På full styrka bränner TIG:en genom 3mm stålplåt på ett ögonblick så jag tror inte att man
19 svar · 6,2k läst
·
V
VillaAnna: Jaha där ser man :-) Köper alldeles för lite verktyg nu för tiden :-)
9 svar · 2,9k läst
L
lt1cobra: Känns det ostabilt får du sätta en diagonal på den korta ramen (flexibla kopplingar + "burton rör")
34 svar · 17,2k läst
J
joegge: Det är eBay jag har som källa. Englands priserna är inte långt från Trad-yra och fraktpriserna från England är lika vansinniga som de svenska.
19 svar · 3,3k läst
·
A
andersmc: Det gäller att hålla borren lite snett, så inte hela ytan på hålsågen hugger i med en gång. Håll den så den tar bara på en punkt. Sedan rätar du sakta upp borren, tills hela borret är i ingrepp.
11 svar · 8,4k läst
A
aivo: Shoppade den ( 100w ) på Kjell & co idag och den funkar fint kan jag meddela:thumbup:
21 svar · 2,8k läst
·
Ludwig
Ludwig: Bilder på fläckarna? Kanske kan blekas bort? Är de bara på tvättmedelsfacket så kommer det säkert bli rent av disken till slut. :rolleyes:
8 svar · 1,8k läst
Wendigo
Wendigo: Haha! Eller hur? :) Lite blodigt bara med 3100:- i frakt på en maskin för 3700:-. Finns det verkligen ingen som har en stationär bandslip med lite längre band hemma? Nordell har en bandlsip men den kostar 11000:-, lite över budget. https://www.nordellknives.com/portal/index.php?option=com_oscommerce&osMod=product_info&cPath=213&products_id=2028
3 svar · 9,0k läst
Lostmoose
Lostmoose: Jag har tyvärr inget tips, däremot en uppmaning; Nu när du fått en massa bra tips så är det väl läge att berätta vad du ska göra? ;)
5 svar · 3,6k läst
phl
phl: En tanke är att peta bort gummitätningen på den sida som vetter in mot växelhuset för att på så sätt få in fett i lagret. För övrigt kan du ju vara glad över att det går att det är standardlager som är lätta att byta på din maskin. På Boschs 125mm-maskiner sitter lagret i en plastbit och går ej att få loss. Dessutom behöver man en press för att få av drevet och lagret från
3 svar · 3,2k läst
A
A-Man_08: Borrhammaren är inne på garantiservice får se vad de säger.
14 svar · 6,6k läst
D
dannan: Jag behöver ta upp några hål i en betongmur. Googlade lite och hittade denna från Bosch. http://www.bosch-pt.com/se/sv/accocs/Tillbeh%C3%B6r/207680/borrkronssatser/ Finns det några krav på maskin när man använder en sån? Eller duger vilken borrhammare som helst? Klarar dessa hålsågar också av armeringsjärn? Fanns även nått liknande på Jula, men dom ser ut att sakna SDS+-fäste.
0 svar · 1,4k läst
D
DarrenB: Skulle Makita BTP141 vara ett bra substitut för min Makita 10.8 slagskruvdragare? Kanske med en Festool CXS då man vill ha något lättare och smidigare?
2 svar · 1,5k läst
C
Chiippe: [citat] Smart! Lämnar han inte tillbaka den så har man till en wanted poster :thumbup:
20 svar · 3,9k läst
L
Lutte: [citat] Enda är att du tätar hål genom väggar med stenull och ser till att brännbart bråte är bortstädat. Sen dubbla brandsläckare och filt alternativt slang och filt. Sen själva förfarandet är ju att börja där du har en naturlig början eller att du blåser ett hål och börjar där, om du ska börja mitt i så är det smidigt om du borrar ett hål först. Skaffa en renspinnar för
4 svar · 1,8k läst
T
Tomas J: [citat] Intressant projekt, men som med fräsbordet, jag tror jag satsar på någon av ovanstående varianter. Tar gärna emot fler synpunker :)
5 svar · 4,9k läst
N
ion: [citat] Såå, du har inte gett upp tanken på att göra det själv? Kanske tid att starta grillen, lägga järnen på glöden, du kommer nog inte att kunna glödga dem men väl hetta upp dem och då bör det gå lättare att bocka. När man kallbockar så snävt brukar det bli brottanvisningar, fanns ett ordspråk: Fan tar alla kallsmeder. Syftet var väl att skrämma dessa att inte jobba kallt
24 svar · 11,4k läst
·
katos
katos: Hej Per! Jag har en lini 37. Köpte den för 2000 i bra begagnat skick(gammal skolhyvel). Har endast provat moretens h410 och den är ganska mycket större. Linin är en ganska liten maskin men mycket stabil, går inte att jämföra med en maskin med plåtbord. Rätt inställd och med slipade stål ger den bra yta. Jag är nöjd med min även om jag gärna skulle ha en h410 men den är minst
2 svar · 2,1k läst
R
runohm: Nu vet jag inte vilken budget du har men Makitas LF1000 är en mångsidig kap-/gersåg som ger fina snitt med sin 80 tandade klinga. Om du vänder bordet har du en klyvsåg också. I mitt tycke bra kvalitet. Om man inte skall såga för breda stycken räcker den långt och blir dessutom platsbesparande. http://www.makita.se/tool/14934/LF1000.html
11 svar · 6,6k läst
Kilensnickare
Kilensnickare: Om du tillverkar 3m skenor till ett bättre pris än handeln har du en potentiell kund här. Samma sak om du tar fram 60 och 90 cm längder till bra pris. Har Makitan.
12 svar · 2,1k läst
Stefan N
Stefan N: Jag får hem min imorrn, jag beställde från Lindarn med fällbart bord för 3795:- Jag kände lite på DeWalt och makita innan men vart inte så imponerad av känslan i dom anhållen.
18 svar · 8,6k läst
A
ab-cd: Som nämndes tidigare i tråden - använd rullstöd när du jobbar med långt virke. http://www.clasohlson.com/se/Rullstöd/40-6814
6 svar · 3,5k läst
D
Daniel_76: Hej! Någon som kan identifiera den här bandsågen? http://www.blocket.se/blekinge/Bandsag_55732223.htm?ca=22&w=1 Något att ha? :rolleyes: Mvh, Daniel
0 svar · 1,5k läst
Peter2400
Peter2400: [citat] Jämfört med Flygt Ready4 som kostar runt 10000:- så skulle man kunna kalla den väldigt billig!
7 svar · 3,3k läst
A
Ahlbom: Kan meddela att den mindre "ombyggnaden" fungerade mycket bra, använda biltemas 1 tons band (http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Lasta-och-Dra/Faste-och-Lastspannare/Lastspannare-2-st-34278/), behöver vara ett 25mm brett band om man vill att de skall gå ner i befintliga hållare. Huset på de banden känns gedigna och jag gillade att det bar en annan öppningsfunktion ingen på dem. Brukar
18 svar · 12,2k läst
·
Masses
Masses: Så jeffla typsikt... Är i Göteborg på kurs nu och fram till imorgon kl 16 och måste köra hem efter det till ett möte, så tyvärr får jag stå över denna gång... :(
8 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.