nikasp
nikasp: Den var så skitig så det jag trodde var två nitar var eg två stjärnskruvar. Gick väldigt smidigt att kapa med den där!
13 svar · 5,6k läst
·
MrPlow
MrPlow: Finns på Ahlsell med en låda med lite 3M-saker i. [bild]
5 svar · 4,7k läst
·
M
Manhunter: Var får man tag i en adapter till borrmaskin?.Till halsen att sätta i borrstativ,till en äldre black&decker. Dagens maskiner har 42mm hals, den andre 37mm.
0 svar · 866 läst
mexitegel
mexitegel: [citat] Jadu, det är jobbigt när skyddsutrustningen krånglar :D :D
30 svar · 10,0k läst
·
Martin_B
Martin_B: Nu kom det in en annons. Måste ju vara total överpris, eller? Bild 3: Luna Fräs med bord, Ryobi r-500 maskin på 1500 w. Pris; 2.800 kr el. bud [bild] http://www.blocket.se/sodermanland/Gjerde_sag__Luna_fras_med_bord__Borrmaskin_56217843.htm
12 svar · 4,5k läst
·
P
pleqtiz: [citat] Är det en Makita DA4031 på bilden? ger nästan ett lite ha begär :o
26 svar · 11,8k läst
·
C
Charley1968: Har provat nu och lasern sätta inte igång dammsugaren. Den har betedd sig som den skulle.
18 svar · 12,9k läst
jonmo
jonmo: Kul med återkoppling! Kan man inte spä lite med vatten om man vill ha mer lättflytande?
23 svar · 6,3k läst
P
paai: Hej om dom fortfarande är till salu är jag också intresserad
14 svar · 13,9k läst
mattiasp
mattiasp: Det går bra. Googla compoundsnitt eller leta efter excelbladet som jag har lagt upp här någonstans. Det finns även appar som beräknar vinklarna
1 svar · 1,4k läst
DennisCA
DennisCA: För tillfället är min gamla Stanley bailey 3a min favorit, för det är den enda som funkar. Har en Esteel 4 som är i smådelar, ser ut att vara identisk med Stanleyn, kan hända jag kommer att gilla den mera eftersom den har flat sula istället för en massa spår. Nån som vet något om dessa Esteel hyvlar annars, är det kvalité?
52 svar · 21,5k läst
·
DennisCA
DennisCA: Bra sida, där har dom billiga hyvelstål åt min hyvel, nästan 10 euro billigare per blad än alla andra ställen jag hittat.
4 svar · 4,2k läst
M
mattie_river: Har samma strul med min. Problemet tror jag är beskrivet i manualen. Det är bromsen som gör att sulan inte ska spinna som sannolikt är uppsliten. Grejen är bara att den har blivit uppsliten på 1,5 års hobbyanvändning. Rena skiten faktiskt. Det är ju trots allt en blåbosch. Jag skickade iväg den på garantirep men nån lallade på verkstaden verkar ha skitit i att läsa felbeskrivningen
6 svar · 4,7k läst
A
andeol: [citat] Och 20 000 skruvar, det är ju flera förpackningar, det måste ha kostat hundratals kronor :-) Det mest fascinerande med den här nyheten är ju hur den här pressreleasen kom till, det skulle jag vilja veta :-)
8 svar · 1,2k läst
D
dannan: Ja, 40 kanske det va... :-) Det blir fina snitt med den klingan, men du riskerar uppslag. Prova med en offerplanka som du kör sågen på. Eller såga från baksidan, men det är Inte alltid det blir bra heller.
3 svar · 5,1k läst
N
Noseone: [citat] Sitter 100m ifrån på dagarna och ser bygget från fönstret. Adressen är nettovägen. http://www.fastighetssverige.se/artikel/biltema-till-veddesta-14281/
14 svar · 14,9k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Håller med dig ang hålrader. Min maskin har en hävarm på minst en meter men jag kör sällan över 1/2" ändå.
22 svar · 11,0k läst
·
A
agehall: Mmm, möjligt att det blir bättre med en 3m skena, men jag är fortfarande skeptisk faktiskt.
19 svar · 8,0k läst
teed
teed: [citat] Det var synd att den inte var sämre, så jag kunde slå den ur tanken och köpa en billigare planhyvel ;) ...
7 svar · 1,9k läst
gflygt
gflygt: Absolut. Klarar upp till 90 mm.
5 svar · 1,5k läst
mattiasp
mattiasp: Jo, den nya har dubbelhammare och en massa fina features, men 25 meter 3/8-slang är inget recept för riktig funktion. Och det är fast installation, så det är inget att göra åt den saken. Manualen säger max 25 ft. 1/2"-slang
5 svar · 1,8k läst
·
Johan-
Johan-: [citat] Endast lättare arbeten som knappast utmanade maskinen på något sätt. Tycker själv inte att denna modell håller måttet vad gäller kvaliten. När jag innan borrningen i husgrunden jämförde den med den mindre motsvarande modellen även den Makita så låter HR2610 inte alls bra i dreven. Ungefär som med billigare radiostyrda bilar där dreven består av olika material, det skapar
3 svar · 4,7k läst
larsbj
larsbj: Har haft deras justersåg under en längre tid och den har varit av utmärkt kvalité.
1 svar · 1,3k läst
Stefan N
Stefan N: Jag är lite sugen på nya klingar till Boschen, 216mm 48 tänders. Finns det några bra deals nu?
15 svar · 14,6k läst
Masses
Masses: Me like!
1 svar · 1,1k läst
Masses
1 svar · 1,1k läst
pelpet
pelpet: Här har vi min schweizerost till vägg. Ingång med fjärrvärme, elservis, elrör till friggan, slang för senare fiber och telefonledning. Hålen blev bra, ska täta med kallasfalt sen. [bild]
5 svar · 5,0k läst
·
T
Tor H: Hej alla verktygs & elkunniga! Jag har en gas/batteri spikpistol köpt billigt då k-rauta hade en kampanj. Kommer inte ihåg märket men den är väldigt lik hitachis gaspistoler fast plastigare. Nu till mitt problem. I ett svagt ögonblick tryckte jag i batteriet åt fel håll, med polerna omvända. Nu är pistolen stendöd, ingenting fungerar inte ens batteriindikatorn. Jag kan inte se något
0 svar · 1,7k läst
A
agehall: Hålsågsspåret är nog rätt sätt. Ska skaffa en tillräckligt stor och testa. Tack för er input!
6 svar · 8,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.