8 632 läst ·
18 svar
9k läst
18 svar
Bänksåg Bosch PTS 10
Sida 1 av 2
Man bör även kolla av Tyska marknaden då där ibland gts10 plus med GTA60 stativet dyker upp för under 7k inkl frakt.
Ev kan det vara så att vissa dealers har fått möjligheten att sälja ut den gamla modellen till starkt sänkta priser. Men det är ren spekulation eftersom den nya modellen inte verkar marknadsföras utan smygs in.
Ev kan det vara så att vissa dealers har fått möjligheten att sälja ut den gamla modellen till starkt sänkta priser. Men det är ren spekulation eftersom den nya modellen inte verkar marknadsföras utan smygs in.
låter som en riktigt grym affär men tyvärr hittar jag ingen just nu... de ligger runt 10k. Har inte riktigt tid att vänta heller så det får bli uk.Nimajneb skrev:Man bör även kolla av Tyska marknaden då där ibland gts10 plus med GTA60 stativet dyker upp för under 7k inkl frakt.
den nya modellen... benämns den som 4100 eller något liknande?
Nej, den heter fortfarande GTS10 men har fått ny motor och motorskydd. En del av de "gamla" sågarna brann upp... kolla denna tråden. Bosch kunde ha stoppat in en tvåa eller något i beteckningen så man visste om det är den nya eller gamla varianten...
4100 finns, men har mig veterligen aldrig sålts i Sverige.
Ok, så det har alltså kommit en uppdaterad version med motorskydd och mjukstart. Det bör man alltså kolla innan köp då den gamla versionen finns kvar ute på marknaden misstänker jagbygga_bo skrev:Nej, den heter fortfarande GTS10 men har fått ny motor och motorskydd. En del av de "gamla" sågarna brann upp... kolla denna tråden. Bosch kunde ha stoppat in en tvåa eller något i beteckningen så man visste om det är den nya eller gamla varianten...
Beställde en GTS med benställning hos axminster och leveransbeskedet på deras hemsida var att de skulle få in maskinen in om 2 veckor. d^_^b
Fick dock ett mail idag där leveransen hade blivit något justerad.... till mitten av Juli q(;^
p
Tyvärr så hittar jag inget annat ställe som kan matcha priset (6 200:- inkl. frakt).... eller?.... någon med tips??
Fick dock ett mail idag där leveransen hade blivit något justerad.... till mitten av Juli q(;^
Tyvärr så hittar jag inget annat ställe som kan matcha priset (6 200:- inkl. frakt).... eller?.... någon med tips??
Det positiva, om du väljer att vänta är väl det bör vara den 'nya' varianten av GTS10 du får då, eller?peppe skrev:Beställde en GTS med benställning hos axminster och leveransbeskedet på deras hemsida var att de skulle få in maskinen in om 2 veckor. d^_^b
Fick dock ett mail idag där leveransen hade blivit något justerad.... till mitten av Juli q(;^p
Om du beställer från Axminster så kolla även på setet med tre klingor som var extremt prisvärt på rea men nog fortfarande kan anses prisvärt. Bara använt klyvklingan av dessa ännu men den fungerar suveränt jämfört med orginal-kombiklingan vid klyvning.
En klyvklinga är nog under alla omständigheter något du vill ha, särskilt om det är den äldre sågen utan överbelastningsskydd...
En klyvklinga är nog under alla omständigheter något du vill ha, särskilt om det är den äldre sågen utan överbelastningsskydd...