2 872 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Tecos U-ringnyckelsats
Medlem
· Västerbotten
· 872 inlägg
Jag har fått ett erbjudande att köpa Tecos U-ringnyckelsats (18 delar, ledbara med tandad spärr) för 935 kronor ex moms. För att stressa på det hela så gäller det bara idag till stängningstid.
Mina korta funderingar då är följande:
Jämfört med t.ex Bahco, hur står sig Tecos då? Jag har aldrig hört talas om märket nämligen men blev lite lockad då det är spärrfunktion på nycklarna.
Är det ett bra pris för en sådan sats?
Satsen består av 10 - 25 där 17, 23 och 24 saknas, samt 4 stycken adaptrar för bits. 17 används relativt ofta i bilen men det kan man kanske leva med.
Som detta fast lite fler delar: http://www.verktygshopen.se/u-ringnyckelsats-flex-m-sparr-och-vikbart-huvud/642-0
Mina korta funderingar då är följande:
Jämfört med t.ex Bahco, hur står sig Tecos då? Jag har aldrig hört talas om märket nämligen men blev lite lockad då det är spärrfunktion på nycklarna.
Är det ett bra pris för en sådan sats?
Satsen består av 10 - 25 där 17, 23 och 24 saknas, samt 4 stycken adaptrar för bits. 17 används relativt ofta i bilen men det kan man kanske leva med.
Som detta fast lite fler delar: http://www.verktygshopen.se/u-ringnyckelsats-flex-m-sparr-och-vikbart-huvud/642-0
Redigerat:
Mycket konstigt att 17mm saknas, det är ju standard på m10 mutter. Jag skulle dessutom helt klart föredra 24mm (som är standard på m16) framför tex 25mm.
För övrigt har jag ingen egen erfarenhet av Tecos eller prisbilden.
För övrigt har jag ingen egen erfarenhet av Tecos eller prisbilden.
Medlem
· Västerbotten
· 872 inlägg
Det kan vara så att de räknat upp fel nycklar också för jag får det bara till 17 delar om just 17 saknas.
Ursäkta för offtopic, men jag blev så nyfikenanden2000 skrev:
På jobbet så har vi 16mm för 8.8 och 17mm på 10.9 och 12.9.
Jag trodde att detta var standard.
Är dessa 17mm-skallar också på väg att fasas ut?
Jag har uppfattat det som att de nya nyckelvidderna inte har något att göra med hållfasthetsklasserna (som 8.8, 10.9 etc). Men där kan jag ha fel, jag är ingen expert på det här.Lostmoose skrev:
Men oavsett så har ju 17mm varit standard för M10 och sådana skruvar och muttrar verkar dessutom fortfarande säljas, så 17mm-nyckel lär ju behövas i verktygsuppsättningen under mycket lång tid framöver.
Nja det är lite skillnad på Tesco och tecos.VillaAnna skrev:
Har lite bits från tecos. Har fungerat bra hittills, livstids garanti och en trevlig ask.
Enl Woody så är det "proffskvalitet" på dem ;-)
Klicka här för att svara