OT: Vad i hela världen? Nu blommar löken!

Det där kan vara det knäppaste jag sett på länge. När du skrev fyrkantiga hål, tänkte jag mer "runda men kanske lite ovala mot det fyrkantiga hållet".

Redigerat:
Jag har inte provat större borr än 12,7mm men det funkade bra sen så är det ju stora krafter så djup stoppet är lite för vekt plus att anhållet duger men om trixar lite själv så blir det riktigt bra.i det stora hela är jag väldigt nöjd o kan du bara göra nån typ av jig så är det inga problem med dörrarna.ett tips är ju att skaffa en sats med bryne o slipstift för stämborrar för är det bara fabriksslipat så går det lite tungt

Kan den ta större borr eller rättare sagt vad säger specen på maskinen.
Annars om jag tolkar dig rätt så skulle snäppet större vara ett bättre köp?

Pär

• Gilla
Heggeland
  • Laddar…
Infästningen är halv tum men själva borren kan ju va större. Den orkar riktigt bra men en lite större skulle inte skada

pär h skrev:
Kan den ta större borr eller rättare sagt vad säger specen på maskinen.
Annars om jag tolkar dig rätt så skulle snäppet större vara ett bättre köp?

Pär
Hur stora borr vill du egentligen ha? Jag vet att du är ett kraftpaket men det blir fort tungt i hårdare träslag med så pass kort hävarm.

Haa ha du är en rolig kille du Daniel visserligen var det et tag sedan vi sågs och med stigande ålder så brukar det bli lite mage så vem vet jag kanske orkar hänga längst ut på den korta armen med 1" borr i ek

Jag är fult medveten om att det är en liten maskin med kort arm. Vilket i praktikent blir väldigt tungt (fast å andra sidan så var jag ju ett kraft paket så det skall nog gå:) )

Min fråga var nog mera på det teoretiska planet vad maskinen är specad till.

Pär

Enligt skylten på maskinen är max-diametern/hålbredden 13 mm. Se bild i första inlägget.
Men det går ju bra att göra två eller flera "hålrader" bredvid varandra …

fahlis skrev:
Enligt skylten på maskinen är max-diametern/hålbredden 13 mm. Se bild i första inlägget.
Men det går ju bra att göra två eller flera "hålrader" bredvid varandra …
Håller med dig ang hålrader. Min maskin har en hävarm på minst en meter men jag kör sällan över 1/2" ändå.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.