Börjar bli dags att byta ut min gammelsticksåg som inte gör det den ska. Har tittat lite på
bosch gst90E, är det något att ha? Finns det någon nackdel med den? Någon såg som
är bättre för samma peng?

N
Vet inte om det rör sig om samma pengar men jag har en milwaukee som jag tycker är väldigt bra och som definitivt gör det den ska. Men annars så fungerar väl dom flesta kvalitets sågar bra. Ta en som passar din hand

Det finns några trådar med info om vilka boschsågar som har den "bra" bladstyrningen. Leta upp dom och handla därefter. Sticksågen lever man med länge och är väl värd några extra kronor. Dock tror jag att gst90 är ett säker köp du inte kommer ångra om du har normala hemfixarkrav på verktygen.

Jag köpte en GST 90 E, alltså den raka varianten. Jag är väldigt nöjd. Har inte riktigt tidigare varit vän med mina sticksågar, men denna är riktigt bra, och väldigt smidig att arbeta med.

Har tröttnat på min gamla sticksåg ur det något billigare segmentet. Ffa så sågar den snett (bladet böjer av i vertikalled) vid sågning i tjockare trä (tex 45 mm reglar). Är det något som en GST 90 E skulle vara bättra på, tror ni?

/GS

Absolut. Klarar upp till 90 mm.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.