mexitegel
mexitegel: Visst finns det marknadskrafter bakom utspelet, självklart. Och vad gäller skador med motorsågar så kan nog den allra största delen härröras till bristfällig utbildning eller rena olyckor. Det är troligen en försvinnande liten del som beror på felfunktion, men då ska man i och för sig beakta att "kinasågarna" än så länge har en liten marknadsandel. För egen del är valet mycket
27 svar · 4,5k läst
·
PeterStrandberg
PeterStrandberg: Använd svetshandskar, håll i avtryckaren med ena handen och stöd munstycket med det andra. Det finns speciella punktsvets-gashylsor också
6 svar · 1,3k läst
tommib
tommib: Ovan nämnda såg+bord går också på Hornbach för ca 3600 kr om jag minns rätt. De är som sagt smidiga, jag har haft med den till landet också och byggt två altaner där med den. Sågbordet är lätt och enkelt att hantera, surras enkelt fast på takräcket. Sågen är relativt kompakt. De andra sågarna vet jag inte något om, jag har bara använt den här och grannens gröna bosch av
3 svar · 1,1k läst
K
Christer1968: Bra att problemet blev fixat till ingen kostnad.
6 svar · 2,7k läst
Q
qvintus4: ja kanske får bli nått sånt senare
18 svar · 5,4k läst
4
4fun: [citat] Tyvärr bor jag inte i Stockholm.
18 svar · 14,3k läst
Daniel_N
Daniel_N: Bara att beställa som reservdel. Använd inte sågen utan klingskydd är mitt tips. Låna inte ut den heller;)
1 svar · 1,8k läst
B
byggot: [citat] Perfekt, tack för feedbacken, tar och beställer en sådan då.
3 svar · 2,0k läst
R
random_name: [citat] Ingen aning, har ingen sån laddare. Men om någon har det och kan öppna den och fota går det kanske att se...
25 svar · 11,5k läst
·
Maxwells demon
Maxwells demon: Jag är väldigt "Blå". Men deras skruvdragare skyr jag som elden och håller mig borta i från. Föredrar Mill eller Hitac. på dragare. Just för att de inte håller samma blå klass som resten. Testa att kontakta Bosch. Tror du har 24 månader hos dem utan regestrering.
8 svar · 3,8k läst
Snailman
Snailman: Inte för att vara jobbig, men snabbfästet har pajat på min gop300, troligen pga gipsdamm, men har köpt en likadan som ersättning för den trasiga.
12 svar · 5,5k läst
·
bengtn
bengtn: Jag har två från BCTW. Väldigt användbara men lite dyra.. http://www.bridgecitytools.com/default/tools/rulers/zero-glare-bench-rule.html http://www.bridgecitytools.com/default/tools/rulers/cs-18v2-18-blade-english-metric.html /B
9 svar · 2,4k läst
nanowire
nanowire: [citat] Den ser bra ut, 36 mm kanske räcker. Vet du vad det är för ytterdiameter på anslutningen? DC har 58 mm (vilket jag också tror är ytterdiametern på en 50 mm slang).
15 svar · 3,0k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Så du har testat samma maskin med både rund och fyrkantskutter? Det får jag erkänna att jag inte har gjort. Å andra sidan visar ju mina exempel att det inte finns något inneboende problem med rundkuttrar som gör att de inte kan ta upp till 12mm (och säkert mer i större hyvlar). I vertikalfräsen med rundkutter kan jag ta mycket mer än 12mm.
23 svar · 10,5k läst
F
SBH: [citat] finns bra batterimaskiner. tyvärr är inte ryobin en
6 svar · 13,7k läst
·
Shakula
Shakula: http://www.bauhaus.se/k5-hogtryckstvatt.html Finns det olika versioner av denna? NetonNet ser lite annorlunda ut. Vilket inte borde varit så svårt att googla? Jag har tyvärr ingen kunskap om högtryckstvätt, mer än ett eventuellt intresse av att köpa en i framtiden.
4 svar · 2,9k läst
Stefan Bengtsson
Stefan Bengtsson: [citat] Du har såklart helt rätt. Men jag tänkte att det kan vara bra att ha med livräddaraspekten i ekvationen när man bestämmer om/hur man ska stöldskydda stegen. Mina stegar är inte fastlåsta, men om de skulle försvinna flera gånger, eller användas till bus, så skulle jag antagligen låsa fast dem.
17 svar · 8,1k läst
sir_daniel
sir_daniel: Ibland är det lättare än vad man tror :)
15 svar · 2,4k läst
·
H
Husägaren87: Tjena. Nu är det dags att köpa gräsklippare! Flyttade till hus i december och har lånat en gräsklippare lite nu i vår men måste köpa en egen. Jag hade gärna velat köpa en Klippo Triumph, har ca 250kvm gräsmatta. Men ser att k-rauta har rea på 20% till helgen så tänkte fråga er om dom har en liknande modell till bra pris :-) Vill ha en gräsklippare med mulching och bensindriven.
0 svar · 726 läst
P
pozz2: I butik
39 svar · 15,9k läst
·
P
39 svar · 15,9k läst
·
P
Pysslarn: Låter vettigt tycker jag. Om du ska bila med maskinen ska du kolla att rotationen går att stänga av, det gör det inte på alla maskiner tydligen och då funkar det inte. //Ronnie
3 svar · 2,9k läst
larsbj
larsbj: Men vid måttlig förändringar i korta rörsystem går det att förenkla.
15 svar · 2,6k läst
·
tensiden
tensiden: [citat] Om den mejseln är av samma kvalisort som de som kommer i fyrpack på Jula, så kan jag nämna att de är lätta att slå av i fästet. Har haft ett otal mejslar som gått av och trillat ur maskinen efter en del bilande. Men mjuka vet jag inte om jag skulle kalla dom. De har hållt formen bra, tills de gått av dvs. Men bryter du av dom är det ju bara att åka och byta på garantin.
7 svar · 3,3k läst
F
F_man: Vet inte om jag är sent ute, men nu har vi pajat andra cotechhyveln på två månader. Kört furubrädor och hyveln fungerar finfint, dock släpper en svets i "bordet" (samma på båda exemplaren) som verkar vara tillverkat av alldeles för dålig kvalitet. Synd, för i övrigt är det en helt ok maskin.
10 svar · 15,6k läst
L
lob: Kan nog tänka mig upp till 2000 kr. Ska kolla på bauhaus imorgon för de brukar ha rätt bra urval. Antar att man ska hålla sig till de etablerade märkena så ska det funka. Tyvärr vet man ju inte riktigt vilka som är de etablerade längre. Stihl, jonsered och husqvarna kanske. Stiga känns ju lite chansartat nuförtiden eller hur?/LOB
3 svar · 2,6k läst
Daniel_N
Daniel_N: Har inga siffror eller djupare koll på det, men kan konstatera att det är långa 90-graders som man hittar på de ställe där spånsugstillverkarna har ritat rördragningen. 1xlång 90 blir ju snabbare att sätta fast men med 2x45 får du en led till att vrida på (på gott och ont kanske). I mitt förra snickeri använde jag en mängd olika fästen beroende på vilka laster som behövde
2 svar · 2,3k läst
MathiasS
MathiasS: Ska du göra fullastat och långt ofta så kan det ju vara trevligt även om du bara kör i 80?
2 svar · 972 läst
P
palun: [citat] Det var en behändig (och billig) liten pryl! Hade totalt missat den. Vi har en större och bulkigare sak (med mycket högljudd fläkt) i stugan. Men jag hade tänkt slippa starta den bara för att ladda 10.8V-batterier. Och så känns det lite som om man går över ån för att hämta vatten, att omforma 12V DC -> 220V AC -> 10.8V DC. Men den här lilla växelriktaren är ett klart bra
2 svar · 2,0k läst
M
Marcussjogren: [citat] Om du drar rakt ner, så se till att vinkla änden av skrapan som är mot mitten av fönstret lite nedåt, då kan du nog dra ganska snabbt utan att få ränder. Funkar med gummiskrapa som inte samlar upp vattnet så borde ju funka även med en som gör det :)
27 svar · 39,0k läst
P
pr95: http://www.bikeline.se/sv/artiklar/profi-dry-lube-kedjesmorjning-380-ml.html
10 svar · 10,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.