14 260 läst ·
18 svar
14k läst
18 svar
Billig och bra cirkelsåg
Sida 1 av 2
Om du endast ska såga upp ett golv så kan du nog köpa vilken som helst.
Tror biltemas billiga fungerar om du inte ska såga så djupt (det är en mindre cirkelsåg).
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Cirkelsag/Cirkelsag-710-W-2000034570/
Tror biltemas billiga fungerar om du inte ska såga så djupt (det är en mindre cirkelsåg).
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Cirkelsag/Cirkelsag-710-W-2000034570/
Varför ska du såga i golvet? Behövs precision? I så fall är det nog bättre att hyra en bra såg. Kombinationen bra och billig förekommer nog i princip bara på vissa begagnatköp när det gäller verktyg/maskin.
Medlem
· Norrbotten
· 585 inlägg
Sök efter sänksåg på blocket om du vill justera djupet.
Gips skär du med brytbladskniv och knäcker, kolla Youtube. Dammar antagligen obeskrivligt annars
Gips skär du med brytbladskniv och knäcker, kolla Youtube. Dammar antagligen obeskrivligt annars
Produkter som diskuteras: "brytbladskniv"
Brytbladsknivar
Brytbladsknivar är utmärkta verktyg för att utföra en mängd olika skärande uppgifter. De har avtagbara blad med flera segment, så när bladets spets blir trubbigt kan du enkelt bryta av det segmentet och har då ett nytt, skarpt blad
Läs mer
Behövs väl ingen sänksåg för att justera djupet. Det kan jag gör med min gamla AEG — precisionen var fullt tillräcklig för att strimla upp ett laminatgolv i gillestugan till huset vi köpte, utan att ens snudda betongplattan
Vill man däremot ha något billigt med hygglig precision och kunna använda styrskenor är nog Scheppachs sänksåg ett vettigt alternativ. Ts anger begränsade behov totalt sett och då bör den funka.
Cirkelsågar som går på skena vet jag dessvärre inget om, mer än att de kan bli dyra...
Vill man däremot ha något billigt med hygglig precision och kunna använda styrskenor är nog Scheppachs sänksåg ett vettigt alternativ. Ts anger begränsade behov totalt sett och då bör den funka.
Cirkelsågar som går på skena vet jag dessvärre inget om, mer än att de kan bli dyra...