4
Hej,

Jag söker en bra och billig cirkelsåg. Ska användas för att riva (såga upp) ett trägolv.
Krav är att det går att ställa in sågdjupet. Ett extra bonus skulle vara om det ingår en skena (för att såga gips).

Mvh
4fun

S
hellre då bara köpa en bra cirkelsåg.
och använd dammsugare om du skall såga i gips

S
denna duger till det mesta.
tjejer och killarna sågar allt från trä till minerit med dom

4
SBH skrev:
denna duger till det mesta.
tjejer och killarna sågar allt från trä till minerit med dom
Vilken menar du?

4
Hej,

Det är säkert en kanonsåg, tyvärr för dyr för min del.
Jag kommer inte använda sågen så mycket, därför behöver jag ingen värsting såg.

Varför ska du såga i golvet? Behövs precision? I så fall är det nog bättre att hyra en bra såg. Kombinationen bra och billig förekommer nog i princip bara på vissa begagnatköp när det gäller verktyg/maskin.

4
Hej,

Tänkte såga det i bitar för att sedan bryta upp det.
Jag har inte så mycket erfarenhet av det här, men gjorde det hos en kompis och det blev riktigt bra.

Mvh
4fun

Då klarar du dig väl med vilken cirkelsåg som helst? Annars kanske du bara kan bryta upp golvet m kofot?

4
En kofot kommer helt klart behövas.

Ja, jag behöver inget avancerat. Vill som sagt ha en bra och billig cirkelsåg :)

Sök efter sänksåg på blocket om du vill justera djupet.
Gips skär du med brytbladskniv och knäcker, kolla Youtube. Dammar antagligen obeskrivligt annars

PeterStrandberg skrev:
Sök efter sänksåg på blocket om du vill justera djupet.
Gips skär du med brytbladskniv och knäcker, kolla Youtube. Dammar antagligen obeskrivligt annars
För detta grovjobb räcker ju djupinställningen på en cirkelsåg länge.

Behövs väl ingen sänksåg för att justera djupet. Det kan jag gör med min gamla AEG — precisionen var fullt tillräcklig för att strimla upp ett laminatgolv i gillestugan till huset vi köpte, utan att ens snudda betongplattan

Vill man däremot ha något billigt med hygglig precision och kunna använda styrskenor är nog Scheppachs sänksåg ett vettigt alternativ. Ts anger begränsade behov totalt sett och då bör den funka.

Cirkelsågar som går på skena vet jag dessvärre inget om, mer än att de kan bli dyra...

• Gilla
4fun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.