Byggahus.se
Jag har en känsla av att den från Clas Ohlson är bättre. Varför vet jag inte, men anhållet ser rejälare ut.

Sen tror jag ingen är någon vidare maskin, men det duger kanske?
 
Vad kan jag få för maskin annars? runt 3000, max 4000?
 
Precis, jag tror att begagnat är bättre än nytt i den prisklassen. Håll ögonen på blocket.
 
Vilken som av de där hyvlarna kommer göra att du får ohälsosamt högt blodtryck ganska omgående...men jag hade valt cotechen om jag tvingats välja.

Som andra skrivit, i den prisklassen är det blocket som gäller. Incorna är bra, likaså emco rex b20 som dyker upp väldigt ofta.
 
Redigerat:
vectrex skrev:
Det finns i princip inget vettigt i den prisklassen om det skall vara nytt. Begagnat däremot. En inca är en mycket bra hyvel, jag har en sådan själv. Läs "min" tråd om inköpet av den:

[länk]
Som ihop med Ola C´s goda råd fick mig att köpa en beg. Inca på Blocket! :)
 
Med 20% på Classe imorgon tänkte jag nog slå till ändå. Vi får se hur frustrerad jag blir när den ska användas :cool:
 
  • Gilla
Drsnuggel77
  • Laddar…
Gri11en skrev:
Med 20% på Classe imorgon tänkte jag nog slå till ändå. Vi får se hur frustrerad jag blir när den ska användas :cool:

Även om Clas Olsoon skulle ha supererbjudande att du får dem gratis så är det olönsamt att sätta tid och bensin på att bära hem maskiner som aldrig fungerar ordentligt och är kaputt redan efter något år. Skall du hyvla björkplankor på den är jag rädd att vi talar om någon veckas hållbarhet i stället för något år.

För samma pengar plus ett par dagars fixande får du en fullt användbar begagnad Ejca eller liknande som fyller de flesta hyvlingsbehov en hobbysnickare kan ha i 40 år framåt.

Förresten så kan man få en renoverbar Sajo eller Jonsered kombi i 1000-kilosklassen för 4000 kronor..... så från mitt perspektiv sett kan man säga att du tänker betala en jäkla massa pengar för en klump värdelöst plast och aluminium som inte duger till någonting.
 
Jaja, om Cotechen inte är till belåtenhet, så kan du ju alltid sälja den på blocket ... ;)
 
Vet inte om jag är sent ute, men nu har vi pajat andra cotechhyveln på två månader.

Kört furubrädor och hyveln fungerar finfint, dock släpper en svets i "bordet" (samma på båda exemplaren) som verkar vara tillverkat av alldeles för dålig kvalitet.

Synd, för i övrigt är det en helt ok maskin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.