Verktyg & Maskiner
DennisCA: Man kan testa den. Jag har en hög med "gage pins" i tumstorlekar i toleransen .0001″ från förr. Med dom kunde jag verifiera min billiga mikrometer från motonet.
Andreas_kalmar: För att återgå till topic så för att få bort färgen är nog enklast med kemisk borttagning och vilken billig tvätt som
slaskman: Nu blev ju jag tvungen att köpa en också, finns ytterligare en på Lidl i Burlöv.
ceson: Jag har Julas variant köpte den för att dra runt och spika, pumpa däck och dyl. Tycker att den fungerat förvånansvärt bra, det enda jag har att klaga på är ljudnivån men den är ju inte värre än andra billiga småkompressorer. En stor fördel mot min gamla lilla kompressor är ju att denna håller sig på hjulen vid förflyttning den gamla låg mest på sidan så jag fick bära runt
nanowire: Biltemas tillbehörslåda är prisvärd, 50 kr och till synes samma kvalitetsnivå men innehåller mer än dremels egna erbjudanden för flera hundra. Kanske därför den ofta är slut? http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Slip-och-Kap/Multislip/Tillbehorset-150-delar-for-multiverktyg--multislip-2000024089/
pleqtiz: [citat] Berätta gärna hur den var när du har sågat lite med den :)[/QUOTE] Kan ta ett tag. Än står den där den står där jag lämnade den efter jag köpt den:rolleyes: men ska väll sjösätta den till sommaren.. enda ja skulle vilja bytt nu är anhållet! Men isånnafall säljer jag nog den istället och köper en Felder.
Husqvarna220Ac: Brukar vara kolen alt lagren som gett sig, låter motorn illa?
Turee: Tycker om 90 väldigt lättkört och bra balans, 110 får man ju plats med mycket mer men man får parera vikten lite mer. Dock så är jag missnöjd med att man måste pumpa däcket så ofta trots att kärran är ny,
Hobbybyggare Anders: Tack, borde kanske tänkte den tanken själv, har 10 justerbara ställningsben i förrådet :)
Bart: Om du klickar på Youtube så hittar du denna länk: https://www.dropbox.com/s/6bivth2abf1vltu/Luna%20Proofy%20BS-330%20Manual.pdf?dl=0
Anonymiserad 156538: Nu har jag också fått använt min Ryobi kakelsåg ett tag, först det dåliga: 1. Måttbanden var felklistrade på min såg precis som på KjellTimell:s såg Fick ta loss dem och klistra dem rätt det skiljde flera mm. 2. Jordfelsbrytaren på sladden gav upp redan dag två och vägrade koppla in sig, fick bli en vanlig stickpropp så man inte blev stående. Jag har extern jordfelsbrytare
Staffans2000: Det lättaste är att fetta in lagret med händerna. En klick i näven, sedan är det bara att börja knåda.
ZipLock: Efter en helg i garaget och jobb med framför allt bilplåt är det dags för en första recension. Bra: Fantastiskt skönt att slippa sladd Väger nästan ingenting Smart spindellås som fastnar i låst läge Precis lagom storlek för att slipa svetsar när man svetsar bilplåt Mindre bra: Måste använda insexnyckel för att byta skiva Känns lite klen när man kapar med en 1 mm skiva Den enda
SamiHus: Näe den står fortfarande och väntar på att jag ska dra in 3fas. Blir snart:).
___EM: [citat] Pga stundande fräsköpstankar måste jag fråga om du är nöjd såhär långt med fräsen? Är mest inne på en med gjutjärnsbord för jag tycker bara dom ser klena och svajiga ut men jag kanske har fel? Har blivit erbjuden att köpa en nämligen. Vad är slaglängden på stål och hur är det med iläggsringar i bordet? Tusen tack för eventuella svar :)
Dan_Johansson: [citat] Tja, jag brukar aldrig ha bladet rakt fram, oftast blir det "åt sidan" eftersom jag tycker man får bäst stöd mot materialet då .. Men det finns säkert fler åsikter .. :)
JonasSa: Vad synd. Inga maskiner heller? Är intresserad av 2 stycken isåfall om de håller samma kvalité.
Henrik Möller: Hen undrar om det är någon som har erfarenhet av scheppach aero eller liknande verktyg?
Ola C: [citat] Nja, delvis. Ska man behålla sin plats i baxarsekten måste man även köra mycket off season träning på egen hand.
heimlaga: Jag brukar också ha svårt att förstå Dennis halvengelska........ men har är bra som han är. Gambädåonin dåger vääl så braa såm na anna....... så säger jag det på österbottniska.....
Huvudbrytaren: [citat] Med dagens växelkurs blir det 10280 devalverade enkronor
pfb: Har en deltaslip Bosch PDA 180 E som köptes för flera år sedan. Har inte använt den mycket men tog fram den nu för att köra finlir i samband med trapprenoveringen. Jag är inte överdrivet imponerad. Tycker den tar dåligt och är lite för stor. Funderar på en liten slipmus i stället, kanske Bosch PSM 100. Det var liten och smidig, plus att den samlar upp dammet. Men hur är den i
AndersS: Glöm inte att högtryckstvättarna kan småläcka lite med ålder.
Lolight: [citat] Ja, men jag har en extern och bra regulator. Det finns två uttag på kompressorn. Ett för luft med medföljande tryckregulator och ett uttag för fullt tryck.
Sussisanne: Ja det är något som hakat upp sig - fick äntligen tag i ägaren och han hade glömt berätta det. Kör nu med borrläget och går hur bra som helst. Japp växel finns och jag kör med 1:an. Tack för hjälpen!
Frustrator: Massa bra idéer. Så fort jag lyckas ta/klättra in i verkstan för att hämta verktyg så ska jag testa. Återkommer med resultat.