Mest luft/krona får du med tre mindre, som du inte vill ha.
Och budgeten är satt till 3000:-
Så det är bara söka upp den med mest luft för den pengen.

Det kommer gå att lacka, men kanske inte kontinuerligt i en timme..
 
L
Du bör köpa en bra extern tryckregulator. Den som medföljer är skräp.
 
L
Själv har jag denna med rem.
Mycket nöjd med den. Men man måste ha mer än 10A säkring för annars kan säkringen gå vid start.
Enklaste är att ta el från ett 3-fas uttag.
 
Jag har den kompressorn som TS länkar till.
Slog till på black frieday när den kostade 1990:-
Verktygen som följer med är väl inga kvalitétsprylar, men det duger för mitt hobbymek.
Dock tycker jag att dom (Jula) får ställa större tekniska krav på sina webredaktörer.
Det står i beskrivningen att den ska ha 10A säkring, men om man tänker till lite så blir det tufft att starta en 3 hk enfasmotor på 10A i normalfall.
Det står klart och tydligt i manualen som följer med 16A trög/ slowblow.
 
L Lolight skrev:
Själv har jag denna med rem.
Mycket nöjd med den. Men man måste ha mer än 10A säkring för annars kan säkringen gå vid start.
Enklaste är att ta el från ett 3-fas uttag.
Okej, har du använt den till sprutmålning?
 
L
D Dcaprio skrev:
Okej, har du använt den till sprutmålning?
Ja, men jag har en extern och bra regulator. Det finns två uttag på kompressorn. Ett för luft med medföljande tryckregulator och ett uttag för fullt tryck.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.