Hej på er!
Köpte för ett tag sedan ett Hitachi multiverktyg CV18DBL. När jag provkörde så upptäckte jag att verktygsfästet sitter snett vilket gör att verktyg sitter någon grad fel. Visst, verktyget fungerar ju, men jag anser att det ska vara rakt på proffsverktyg. Tog då kontakt med återförsäljare som skickade verktyget till Hitachi service. Får tillbaka verktyget oroväckande snabbt - och jodå.. ingen reparation var gjord. På "service report" står det "Kontroll av maskin. Beroende på hur den stannar kan den hamna lite snett. Går även att röra den lite om man vill med ett verktyg på". Hitachi anser alltså att det är okej!!
Jag bifogar bilder. Och det ÄR snett. Inte bara när verktyget står still, det syns ännu mer när den körs. Hitachi har fel. Är det någon av er på forumet som har ett Hitachi multiverktyg? Hur ser det ut på era? Är jag överdrivet petig? Jag anser att det ska vara rakt på ett nytt proffsverktyg. Känslan för mig är ALDRIG mera Hitachi!
Köpte för ett tag sedan ett Hitachi multiverktyg CV18DBL. När jag provkörde så upptäckte jag att verktygsfästet sitter snett vilket gör att verktyg sitter någon grad fel. Visst, verktyget fungerar ju, men jag anser att det ska vara rakt på proffsverktyg. Tog då kontakt med återförsäljare som skickade verktyget till Hitachi service. Får tillbaka verktyget oroväckande snabbt - och jodå.. ingen reparation var gjord. På "service report" står det "Kontroll av maskin. Beroende på hur den stannar kan den hamna lite snett. Går även att röra den lite om man vill med ett verktyg på". Hitachi anser alltså att det är okej!!
Jag bifogar bilder. Och det ÄR snett. Inte bara när verktyget står still, det syns ännu mer när den körs. Hitachi har fel. Är det någon av er på forumet som har ett Hitachi multiverktyg? Hur ser det ut på era? Är jag överdrivet petig? Jag anser att det ska vara rakt på ett nytt proffsverktyg. Känslan för mig är ALDRIG mera Hitachi!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "verktygsfäste"
Verktygshållare för batteriverktyg 4-pack Griplis
Ordning på verktygen
237 kr inkl moms
Läs mer
Allvetare
· Västra götaland
· 10 925 inlägg
Jag kan ju inte se hur det påverkar funktionen? Jag har inte ens noterat hur den stannar på mitt multiverktyg ..A Allvetaren skrev:Hej på er!
Köpte för ett tag sedan ett Hitachi multiverktyg CV18DBL. När jag provkörde så upptäckte jag att verktygsfästet sitter snett vilket gör att verktyg sitter någon grad fel. Visst, verktyget fungerar ju, men jag anser att det ska vara rakt på proffsverktyg. Tog då kontakt med återförsäljare som skickade verktyget till Hitachi service. Får tillbaka verktyget oroväckande snabbt - och jodå.. ingen reparation var gjord. På "service report" står det "Kontroll av maskin. Beroende på hur den stannar kan den hamna lite snett. Går även att röra den lite om man vill med ett verktyg på". Hitachi anser alltså att det är okej!!
Jag bifogar bilder. Och det ÄR snett. Inte bara när verktyget står still, det syns ännu mer när den körs. Hitachi har fel. Är det någon av er på forumet som har ett Hitachi multiverktyg? Hur ser det ut på era? Är jag överdrivet petig? Jag anser att det ska vara rakt på ett nytt proffsverktyg. Känslan för mig är ALDRIG mera Hitachi!
[bild] [bild] [video]
Det är inte hur den stannar som är problemet. Det sitter inte rakt under drift, man måste kompensera och hålla verktyget snett för att det ska gå rakt. Nu är det väl inte ett precisionsverktyg, men nog tycker jag att det har betydelse vid vissa arbeten. Och grejer ska inte sitt snett på nya verktyg.Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 925 inlägg
Tja, jag brukar aldrig ha bladet rakt fram, oftast blir det "åt sidan" eftersom jag tycker man får bäst stöd mot materialet då .. Men det finns säkert fler åsikter ..A Allvetaren skrev:Det är inte hur den stannar som är problemet. Det sitter inte rakt under drift, man måste kompensera och hålla verktyget snett för att det ska gå rakt. Nu är det väl inte ett precisionsverktyg, men nog tycker jag att det har betydelse vid vissa arbeten. Och grejer ska inte sitt snett på nya verktyg.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden