DYEUffe
DYEUffe: [citat] Jag skickade PM till dig förra veckan???
14 svar · 5,5k läst
·
A
Andreas_jti: [citat] Det går att få in skruven utan att skada den andra brädan. Ska se om jag hinner ta en bild på min trall så kan du avgöra själv. Camos system känns mycket genomtänkt och jag hoppas att det håller över tid. Mvh Andreas
12 svar · 12,7k läst
DennisCA
DennisCA: Ibland skulle man vilja ha en MIG det måste jag erkänna, men pinne och tig kombination är bara mycket flexiblare så med det sköter man allt man behöver, TIG är så väldigt användbart till allt småsvetsande och inga gnistor eller skit! Skulle jag haft ett dedikerat svetsutrymme skulle jag börjat fundera på MIG...
4 svar · 2,7k läst
T
Toddbertuzzi: Jag skulle fråga i Bosch Indego-tråden: https://www.byggahus.se/forum/threads/bosch-indego-10-robotklippare.193959/
2 svar · 3,5k läst
bulleribock
bulleribock: Ok... Lite allvar.... Denna?https://www.bygghemma.se/verktyg-och-maskiner/elverktyg/hyvel/elhyvel/elhyvel-ryobi-epn6082chg-600-w/p-279257?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pla&gclid=Cj0KCQjwz7rXBRD9ARIsABfBl83fTqzJqjuIlEotooj0_PKvcawU3YI5_Mg19faDpTkr3ifHXNQ02rIaArYtEALw_wcB
8 svar · 1,5k läst
H
heimlaga: Infästningen för riktborden är betydligt kraftigare än på någon annan rikt/planhyvel med vikbara bord som jag har sett. Det brukar ju annars vara den svaga punkten. Om allt annat är lika välbyggt har du gjort årtiondets fynd.
12 svar · 3,2k läst
·
A
AndersS: Kolla att bladet passar i bladstyrningen. När jag köpte min 135a så hade den en bladstyrning som var för trång så att bladen inte bottnade.
4 svar · 3,5k läst
M
magstorm: Jag hittade en Ryobi Quiet Strike (https://se.ryobitools.eu/elverktyg/borr-och-fastverktyg/r18qs/r18qs-0/) billigt på ebay, och eftersom jag hade varit nyfiken på slagskruvdragare, men inte ville lägga så speciellt mycket pengar på en så slog jag till. Jag gillar den verkligen, men det är en sak som jag är fundersam kring: Hastigheten ökar steglöst fram tills man har tryckt in
0 svar · 1,5k läst
J
jonasz: [citat] Om momenten stämmer eller ej kan jag inte svara på men har den kraftigare hemma och några av den mindre varianten på jobbet och en 55mm hylsa och M36 bult drar vi utan större problem så att slagnyckeln nästan är överflödig, mindre storlekar räcker det med bara maskinen. Som en bonus är maskinerna sjukt robusta, på en av dom pajade tappen där hylsan sätts på men det fixades
40 svar · 21,0k läst
·
R
Rolle85: ok tack
4 svar · 2,7k läst
S
Soltorp40: Allmänt: De allra flesta tryckluftsdrivna verktygen är gjorda för "standardtrycket" 600 kPa ("6 Bar" med gamla enheter). Sprutor (färg, underredsmassa etc),normalt sett lägre tryck ändå. Förstör inte Dina fina verktyg med att överskrida avsett tryck. Många mindre kompressorer arbetar med av/på styrning av motorn för att styra trycket i en förrådstank, och lämnar sedan luft via en
46 svar · 10,8k läst
·
H
heimlaga: Den där lönar sig inte att linda om men det är helt klart värt att kontrollera sladden och brytaren och alla kopplingar inne i foten innan du kasserar den. Då du köper ny så rekommenderar jag trefas. Jag har två små smärglar med trefasmotorer och en med enfasmotor. Jag tror de är någonstans mellan 0,3 och 0,6 kW allihop. Skillnaden på enfas och trefas är som på Opel Kadett och
4 svar · 1,7k läst
·
jonmo
jonmo: Jag köpte mig en flex-giraff nyligen då jag hade lite spacklingsjobb. Bra skit, men jag förstår inte varför man har papper med hål i, exempelvis Mirka Abranet, när man fäster papperet på en foamplatta som knappt släpper igenom något. Men under plattan finns det hål, vilket gör att om man stansade hål i foamen, så borde man kunna få sug genom Abranet-papperet också. Jag är
0 svar · 1,3k läst
·
O
obo: Hej, Jag skrev ovanstående frågor i viss hast. Efteråt insåg jag att det var dålig precision i modellbeteckningarna. För att inte skapa och sprida förvirring försöker jag nu reda ut detta i någon mån. Vi talar om Besseys parallelltvingar av den modell som i engelskspråkoga sammanhang kallas K-Body. Om Bessey tidigare tillverkat andra modeller av parallelltvingar vet jag inte. Här är
1 svar · 3,0k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: Egentligen ska man ha mellan 2 till 4 tänder i materialet i när man sågar trä. Så glestandad klinga till grova material och fintandad till tunna material. Positiv tandvinkel för klyvning, runt 15-20° Aningens positiv, till något negativ för kapning. Sen finns det massor med utformning av tänderna. Läs denna t.ex.
4 svar · 8,3k läst
K
Klasklättermus: [citat] alla modeller är bra likinande i inlägg 5 och 6 trådskaperens verktyg går gärna sönder.
10 svar · 2,4k läst
·
HogeN
HogeN: jag har användt många hängsler att hålla upp byggbyxorna.. allt från makita,blåkläder,snikki och efter entid har dom alla börjat "slinta" MEN snickers hängslerna har hållit bäst och inte slintat ännu på tyget..
1 svar · 919 läst
F
fiskbuggaren: Jag lyckades äntligen beställa lite lämpliga ventilations-standardfilter. Tanken var att finfiltrera luften vid kallt väder och vädra ut den annars. Vi får se om det blir någonting av det.
9 svar · 5,2k läst
·
V
VillaAnna: Kränzle är kung. Grattis Sen finns det nissar som hävdar att kärcher är minst lika bra men dom vet sällan vad vad dom pratar om
16 svar · 6,0k läst
·
prototypen
prototypen: Det beror oerhört mycket vad det är för sten också, har borrat i några och med min lilla Makita gick det jättebra i 3 stenar, de 2 sista hände ingenting så jag fick låna en större Hilti och då var det mera åt hårt smör att borra. Protte
14 svar · 11,0k läst
P
pleqtiz: även mafell har haft en sådan maskin vill jag minnas, LO 65 EC heter den! men å andra sidan så har Festool en hel del maskiner som finns till andra märken med.. tex deras slipmaskiner.
2 svar · 2,6k läst
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Låter som ett utmärkt litet projekt för närmaste gymnasieskola som har industriprogrammet .. (y)
10 svar · 3,6k läst
Fulkemisten
Fulkemisten: Det var enkelt. Borra 10 mm hål och sedan såga med feinen för att förlänga spåret. Sist gå på med vanlig fil.
2 svar · 8,0k läst
Dan_Johansson
Dan_Johansson: [MEDIA=youtube]WbLS3rGtKDM[/MEDIA]
25 svar · 14,2k läst
bulleribock
bulleribock: [citat] Gillar det spåret, jag ska läsa på. Tack
11 svar · 5,6k läst
·
S
Styrman67: [citat] Tack, hade hjärnsläpp... :rolleyes: Hittade på k-rauta nu. https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/kakelmejsel-sds-plus-makita-60x250mm
2 svar · 2,9k läst
·
nimhed
nimhed: Tack, ja det hoppas jag med!
79 svar · 25,7k läst
G
Ganescha: [citat] En bra maskin gör underverk!
10 svar · 7,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.