A
Avemo: [citat] Det måste bli en elgitarr då.
16 svar · 6,5k läst
·
Tule54
Tule54: Kolla med skogsforum.se De hjälpte mig när jag hade problem men en gammal Stihlsåg :thinking:
5 svar · 4,6k läst
nanowire
nanowire: Cejn (och Atlas Copco) är, förutom bättre luftgenomströmning, mycket trevligare och smidigare att lossa och sätta ihop vilket gör det ett lätt val för mig och klart värt det även för dyckertpica. [citat]
8 svar · 2,8k läst
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: https://www.tradera.com/item/301808/351999249/svets-pinne Om man bor i närheten av Färgelanda, och vill börja svetsa pinne billigt....
5 svar · 5,2k läst
useless
useless: Det tror jag inte. Men kanske av groggen... :rolleyes:
12 svar · 2,9k läst
·
V
vedklyv: Det är inte något som är trasigt eller fel, det är bara den rörliga delen av kontaktorn som vibrerar i takt med den 50-periodiga nätspänningen. Men du kan ju öppna kontaktorn för att se om sågspån letat sig in och lagt sig emellan någonstans, i så fall blås bort.
5 svar · 897 läst
·
P
pleqtiz: Hej! Jag skall bygga en uteplats nu snart och tänkte kolla om det finns något trallverktyg som tar vanlig trallskruv för skruvning på sidan? Nu verka ju alla märken ha en egen fixtur och egen skruv men då jag redan har cirkus 20000 trallskruv så känns inte det så himla lockande, eller gör det de? om man vänder på steken,,, finns det något av alla dessa verktyg därute som kan låna
0 svar · 1,1k läst
FredrikR
FredrikR: Körde lite "fuldyckert" i början av dyckerpistolkarriären, nu blir det istort sett bara Essve´s dyckert. Om det var så att det krånglade mer i början tror jag det beror på sämre kvalitet på första dyckertpistolen än på dyckerten. (y);)
3 svar · 3,7k läst
Magnussons2019
Magnussons2019: Den här är ju i alla fall från 3 år så borde ju vara lämplig för äldre barn. [bild]
9 svar · 4,4k läst
·
P
P-G H: Det tog lite tid, men nu har jag fått kilen till dubbdockan. borrade tre hål som justerskruvarna passar i. [bild] [bild] [bild] Har monterat dubbdockan och justerat glappet idag samt monterat nya oljare. Allt som återstår nu är att montera tillbaks den rengjorda chucken samt justera glappen på tvär och toppsliderna. Sedan ska det provköras. Ska bli intressant att se hur det blir.
27 svar · 5,8k läst
·
T
Testarn: Med upplagen 7 m isär så skulle en HEA 140 eller en IPE 160 kunna funka med laster på ca 800 kg om jag inte tar helt fel på beräkningen. Det med hänsyn till nedböjning och egenvikt. Hinner inte skriva mer just nu men kan ta det om det behövs senare.
3 svar · 1,8k läst
ceson
ceson: Så här löste jag problemet:)
3 svar · 2,0k läst
·
M
megamatch: Hej Nu köpt en billig picka på jula, trots att man läst dåliga saker om kombo varianterna blev det en sån. Min andra halva ville ha att klä om möbler och fästa bakstycken på några byråer. Provskjutit, blev fula märken men efter typ 2min justering av slagdjupet från en som aldrig kört dyckertpistol blev det bra. Däremot har man redan börjat irritera sig på den styva
11 svar · 3,2k läst
slaskman
slaskman: En vän jobbar på en mindre skola är på jakt efter stadig rikt och planhyvel att ställa i slöjdsalen. Är det rimligt att få dit en äldre gjuten sak eller betraktas dessa som livsfarliga och vad ligger prisbilden på såna ?
0 svar · 947 läst
L
ljhnilsson: Köpte samma. Är väldigt nöjd med min med. Just då hade Netonnet kampanj så jag fick den för 1390:-.. Håller vinklarna riktigt bra. Har satt lister på ovanvåningen och geringarna blir snygga.
48 svar · 9,6k läst
·
DennisCA
DennisCA: Jag tror inte cirkelsågens klinga kan vinklas. Personligen vore det en deal breaker för mig. Jag har också runt 35 kvadrat men där tränger jag även in metall och annat så det börjar bli trångt. Bland annat min stora bandsåg har jag börjat undra om en mindre beggad Luna inte vore mer passande. Men så jävla jobbigt att sälja och flytta också då man väl fått in den på plats
4 svar · 1,5k läst
nino
nino: [bild] [bild]
14 svar · 1,9k läst
·
nino
14 svar · 1,9k läst
·
D
Du och 19till: Antar att det är en träsvarv. Om du vet måtten du behöver och kan plocka ur motorn så kan du ta en plyfa skiva och limma ihop några små bitar tills du får tjockleken du behöver. Sedan sågar du hela klumpen relativt rund och borrar ett hål igenom mitten med någon eller några tiondels mm mindre hål än motoraxeln. Sedan filar ett spår för kilen. Sedan pressar alt bankar du
4 svar · 3,0k läst
·
R
Restless Rebel: Såhär 5 år senare tackar jag för foto 2. Jag gjorde ett släp av en Cabby 1976 års modell. I vintras tog jag bort bromsbackarna, alltså dom som det borde ha suttit någonslags beläggning på. Och så tog jag bort bromsstången, pinnen som går från spaken till axeln. Nu först håller jag på att sätta tillbaka grejerna. Bromsbackar och alla fjädrar och trummorna är monterade. Nu var
9 svar · 9,2k läst
·
S
stefand: [citat] Har inte något så detaljerat. Försökte beskriva hur jag ska skära, men kanske inte så lätt att förstå ändå. Bärande väggar är den som syns rakt fram och den till vänster i badrummet som inte syns.
21 svar · 2,6k läst
·
useless
useless: Går det inte att öppna t ex tryckströmbrytaren för att komma åt att mäta om det är spänning efter den?
3 svar · 4,7k läst
Stefan N
Stefan N: Ja, kort slang på en grovdammsugare är ju riktigt värdelöst, va väl nån modell på Jula eller Rusta som hade 1.5m lång slang tex. Festool har ju en 5m variant som är riktigt fin, köp CTL 26 så kommer du bli nöjd.
7 svar · 3,3k läst
Happy75smile
Happy75smile: Hej! Någon som använder det och har någon bra maskin? Fundera på köpa sådan för slipa altan.
0 svar · 869 läst
H
Hallerudsbo: Sen vilket luft tryck ligger du ut på kompressorn? Pickan har väl min och max tryck rekommenderat. Man kan skjustera en del med lufttrycket ut på kompressorn med.
3 svar · 3,0k läst
·
stigen
stigen: [citat] Tack Ronnie! När det gäller materialvalet så valde jag mellan att använda egen gammal lufttorkad ek eller köpa ek i limfog. Ärligt talat så tvekade jag på att ta den egna eken då jag har den till att snickra möbler mm. Biltemas skiva var billig och gav mig möjlighet att justera ner måtten på bitarna till 20mm förutom anläggningsytorna som jag behöll i 25mm. Massivt träd
30 svar · 11,2k läst
·
F
fsn: [citat] Det skulle vara om man köper min pinnasvets begagnad då. Ligger fortfarande i sin originalkartong och jag har bränt 4-5 OK48.00 2,5mm så den är väl i princip som ny.
8 svar · 3,4k läst
C
ConnyK: [citat] Jag köpte bara slangen /Conny
5 svar · 1,0k läst
tullemannen
tullemannen: Dags att lyfta den här tråden, igen...! Festools D36-slang lyfter verkligen Midi:n! Men. Någon som testat D50-slang (452888) på sin dammsugare? Är frestad att testa D50 till bordsågen, i kombination med en 27 eller 36-slang vid klingan. Nån som vet om D50 passar rakt av på Festool-dammsugarna...? Eller finns det någon som har erfarenhet av Festools utsugsset 488292? Ska man satsa på en
32 svar · 6,5k läst
·
nikasp
nikasp: Ska se om jag köper en sån. Blir nog en del klyvet och bättre att gråta nu än sen när jag ska såga. Har inte byggsåg än i alla fall så får köra med cirkelsågen.
6 svar · 2,5k läst
·
H
heimlaga: Rautavaaras skrot i Vasa. Hatanmaas skrot i Yttermalax. Jakobstads Bilskrot med filialen Nuuka&Noga. Hagnäs skrot i Bråtöbyn. Annonser på Findit och Tori.
11 svar · 2,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.