Köpte mig en spikpistol men det fanns ju tyvärr ingen "kom igång"manual med.
Har bara hunnit testskjuta en gång och spikdjupet var då för djupt.
Det jag vill veta är hur djupet justeras. Även hur inställningarna mellan automat och avtryckare fungerar. Hänvisa gärna till bilderna så blir det tydligt
Har bara hunnit testskjuta en gång och spikdjupet var då för djupt.
Det jag vill veta är hur djupet justeras. Även hur inställningarna mellan automat och avtryckare fungerar. Hänvisa gärna till bilderna så blir det tydligt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här har du manualen till den. Verkar vara en skruv ovanpå själva pipan som skall justeras.
https://www.manualslib.com/download/150592/Senco-Framepro-601.html
Edit: såg nu att den jag länkar till är lite annorlunda. Men kanske liknande system?
https://www.manualslib.com/download/150592/Senco-Framepro-601.html
Edit: såg nu att den jag länkar till är lite annorlunda. Men kanske liknande system?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 268 inlägg
Bild 2 visar avtrycket och nu är den inställd på "bump" shot. Dvs håller du in avtrycket skjuter den var gång nosen trycks in.
Bild 3 är justering av inslagsdjup.
Bild 3 är justering av inslagsdjup.
Klicka här för att svara