Jag har precis bilat ur en del betong i källaren. Dessvärre glömde jag bära ut en del grejor som nu blivit rejält dammiga.
Jag tänkte använda min festool midi dammsugare till detta.
Är det någon som vet något bra städset till bättre priser än Festools >1000 kronors set.

Jag använder ett gammalt rejält stålrör+munstycke från återvinningsgården. Säkert till ngn rejälare 80-talsmaskin eller så. Funkar utmärkt.

Kostar inte kompakt kittet dryga 500:- eller är jag helt ute och cyklar?, funkar prima.

Jag köpte typ standardrengöringssetet fast med en Sys1 för ca 800kr, men tror det säljs för 450kr utan lådan numera.

Tack för tipsen.
Jag beställde från tyskland, 250:- för kitet och 100:- för ett borstset. Desvärre slank det med lite extra för enhetsfrakten 150:-.

Redigerat:
Gott att beställa från Tyskland. Jag fick städset, borstset, 48 klingan till TS55, 5 dammsugarpåsar till Midin, våtvilter för 900:- Ungefär samma som enbart klingan i sverige. Förmodligen snabbare leverans också.

Tips på ställen att beställa påsar och städset?

• Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Är det nån som har koll på om det går att få "long-life" påse till Festool Midi. Nöjd med min dammsugare, men det vore bra med en sån!

Jag tömmer mina påsar. Ändå bara sågspån och betongdamm, en lång tång och sen drar jag ur skräpet ner i stor säck. :)

Kattvovven skrev:
Jag tömmer mina påsar. Ändå bara sågspån och betongdamm, en lång tång och sen drar jag ur skräpet ner i stor säck. :)
Jag tömmer också mina påsar, fast det skulle jag aldrig erkänna...

Kan dammsugaren ta skada av det, kollar alltid påsarna efter tömning, och luftfiltret.

tullemannen skrev:
Jag tömmer också mina påsar, fast det skulle jag aldrig erkänna...

Kan dammsugaren ta skada av det, kollar alltid påsarna efter tömning, och luftfiltret.
Oj, sa jag "jag"? Jag menade såklart min sambos kusins brordotters pojkväns kompis kusin!

Kattvovven det där får vi reda ut i morgon

Pär

pär h skrev:
Kattvovven det där får vi reda ut i morgon

Pär
*gulp*

Ett tips när det gäller att tömma dammsugarpåsar är att skaffa en u-formad plastlist typ sådan plastlist som man har till väggplanscher. Klipp upp dammsugaråseni botten och töm den. Vik påsen lite i botten och trä på listen. Listen görs lika bred som påsen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.