Bart
Bart: [citat] Köpte och testade kitet med 8 borrar. Fungerade utmärkt med ek. Ena setet ger en konisk spets som gör det väldigt enkelt att få dem på plats. Ska testa mer och se hur de håller över tid. Bra tips!
8 svar · 5,6k läst
·
H
heimlaga: Det kan kanske finnas någon tillverkare som försöker tvinga kunderna att köpa ett visst matarverk (deras eget) genom att leverera maskinerna med förborrade hål men såvitt jag vet brukar man borra och gänga fästhålen själv. Jag har två matarverk och en extra matarverksfot och det är olika håldelning på alla tre.
3 svar · 1,5k läst
P
pyro: Hornbach har en sats med lite lägre prissättning som levererar bra kvalitet. Dock bara till 10 mm Tror att de finns lösa borr i iaf några större storlekar också. Har iaf haft tidigare. https://www.hornbach.se/shop/ALPEN-Hss-8-delars-Profi-traborrset/8712536/artikel-detaljer.html
2 svar · 955 läst
T
Tosse: Bauhaus har 5 års garanti på sina. Herkules heter de tror jag.
91 svar · 79,6k läst
R
Rolle85: Väntar nu svar från Harald Nyborg vad jag ska göra..
22 svar · 4,1k läst
·
S
Stefan1972: Nä det är en billig variant för att justera skruvade kolvar i bromsok som har handbromsfunktion. För bilbruk alltså. Valfria passande piggar in i urtagen i kolven och sen vrida och trycka in vartefter.
2 svar · 639 läst
·
I
Ironcastle: Här kommer svaret 2 år senare :D: Ja, Dewalts Tstak system och Stanleys FatMax Tstak är 100% kompatibla.
1 svar · 4,9k läst
Kenneth Gravem
Kenneth Gravem: Hade samma problem med min Stiga villa 320. Bytte sedan till en cubb cadet. Lika så med deras snöslunga var det BSRA BROBLEM med Införskaffade mig en cubb cadet snöslunga har ej haft problem sedan dess
1 svar · 10,4k läst
M
MrMinkhe: [citat] Toppen
5 svar · 3,3k läst
·
J
jonaserik: [citat] Inget konstigt med det , det är 90 graders drift av kedjan , ankaraxeln är skuren som en spiral och greppar i drevet ut, ett ganska normalt fel att drevets kuggar har sagt upp sig, samt diverse skador på spiraldeln. Att lappa blir en helt ny växellåda och ankare. Köp en ny,( ca -pris 1000 -1500 ) då har du nytta och nöje samt garanti ett bra tag framåt
15 svar · 9,5k läst
·
R
Robert-san01: USA importerade X5 är tydligen hopplösa som dragbil i Eu. De är bara godkända med USA draget och sägs inte gå typa in i Sverige med ett EU drag då kombination inte uppfyller helbils godkännandet. Det kan vara något att ha i åtanke då dessa annars skulle kunna kvala in under 60K och hög dragvikt.
59 svar · 14,1k läst
·
Jeppe.G
Jeppe.G: [citat] begagnat var tanken. Ska kolla upp den. Tackar för svar :)
9 svar · 2,6k läst
bortek
bortek: Svarar själv. Köpte två stycket starlock och fick passa de ihop. Men det känns lite konstigt eftersom tänderna som sitter på Worx sätter inte sig i springorna på starlock bladet. Det som håller hela ihop är skruven som pressar ihop bladet till fästet. Verkar funka iaf och har redan kapat massa. Får se hur det funkar långsiktigt om Worxen fästa håller eller pajar:/
1 svar · 1,3k läst
L
LimpTheGimp: [citat] Jag fann den (trotts att den köpte för väldigt länge sen). Det är denna modell för att vara mer exakt. Dock med samma problem. https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/tryckluft/kompressorer/kompressorer/kompressor-200079/ [citat] Det får nog bli alternativet med en pall under. Det är i ett hörn så det räcker med ett stödben och sedan två reglar i hörnet. :) Edit:
4 svar · 1,0k läst
TeddansGarage
TeddansGarage: Goddagens! Köpte denna maskin i vintras av en pensionerad bonde, med hjälp utav hans barnbarn. Allt är funktionstestat på plats och som den är inställd nu så levererar den 800L/M. Gamelgubben pratade något om att byta 3st saker så kunde den leverera cirka 1500L/M. Problemet efter jag kom hem o till slut fick in maskinen i garaget har jag inte fått den att starta.. Bifogar några bilder
0 svar · 871 läst
·
Jarlingar
Jarlingar: Exakt! :D(y) Behöver alltså något att använda för indexering när jag ska skära tänderna (y)
2 svar · 1,4k läst
·
N
noone70: Jag håller på att slipa och fixa till vår altan. Jag kör med en Festool BS 75 bandslip. Jag har problem med att slipbanden går av efter 4-5 minuters körning. Det är inga skruvhuvuden som sticker upp Jag har skipbandet i rätt riktning (testade även att vända åt fel håll men de gick ännu sämre) Maskinen är nästan ny Slipbanden var Bosch så det var inget billigt skräp Vad kan jag
0 svar · 2,9k läst
T
Tumträff: [citat] Har själv en K5. En högtryckstvätt jag inte skulle rekommendera någon jag vill ha kvar som vän. Precis allt det du nämner irriterar jag mig var gång jag måste använda den.
8 svar · 7,3k läst
S
sinuslinus: [citat] Varför ska den inte klara av det? Det går med cykelpump...
6 svar · 2,3k läst
Guzzi
Guzzi: Med tanke på alla förslag så känns det som att du kommer få en himla nytta av den där mojängen!
33 svar · 9,2k läst
·
Lindgrenski
Lindgrenski: [citat] Nej! Där har vi ju helt klart felet. Men den sitter stenhårt. Nu jäklar fick jag bort den. Omständligt men det funkar, tack
8 svar · 1,5k läst
·
T
trammer: Hej Boltis Håller på att laga min snöslunga Stiga 825 T med beteckningen 18-1816-19. Skulle behöva en sprängskiss för att få tag i artikelnr på den bussning som sitter bakom remskivan för framdrivningen. Det är en tvådela bussning. har du tips om vem som kan ha reservdelen på hyllan så vore jag tacksam. tack på förhand
0 svar · 2,0k läst
P
Pysslarn: Gångkäpp som kan parkeras??? :) //Ronnie
5 svar · 2,4k läst
·
H
hyggabus: Köp en Arboga pelarborr. Det ångrar du aldrig om du gillar att snickra och den kommer hålla livet ut och ha samma värde då den eventuellt säljs . Sen riggar du fast en plywoodskiva på bordet och ett par stödribbor limmade/skruvade i plywooden så att då du lägger på en spjäla så hamnar den rätt för att borras ur med en hålsåg. ( Och att stödribborna tar krafterna som uppstår
13 svar · 10,7k läst
·
S
SankteSatan: Jag köpte en enkelskottsavtryckare till min senco spikpistol. Beställde den på Beijer då dom har avtal med Senco. Det blev fascinerande dyrt, 850 pix för en plastbit med en sprint och en bladfjäder. Googlade ganska mycket efter alternativa ställen att beställa från men hittade bara butiker i USA.
1 svar · 1,9k läst
snuttjulle
snuttjulle: Problem med att skivor gängar av sig gäller ju även vanliga muttrar om man inte drar åt ordentligt. Så tycker detta har med handhavande fel att göra och inte just snabbmuttern även om det är lättare att dra åt om man har långt verktyg.
10 svar · 3,4k läst
G
Gallianoman: 50m skulle funka! (y)
8 svar · 3,7k läst
prototypen
prototypen: Om man har maskin som orkar med 3 skär så får man en mjukare gång då det alltid är ett skär i ordentligt ingrepp. Protte
6 svar · 2,3k läst
A
Avemo: [citat] Det måste bli en elgitarr då.
16 svar · 6,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.