nikasp
jag köpte just min första dyckertpicka, en DeWalt DPN1850, och undrar om det bara är att köpa vilken dyckert som helst som passar eller om det är bäst att gå på ”märkes”-DeWalt? Dvs. Är det risk att det jävlas med noname-dyckert.

Inte ute efter att spara pengar men kanske tar lite tid att beställa hem just från dem. Tänkte köpa ett par olika längder och galvad så jag kan använda till mindre utomhusgrejer också.

nikasp nikasp skrev:
jag köpte just min första dyckertpicka, en DeWalt DPN1850, och undrar om det bara är att köpa vilken dyckert som helst som passar eller om det är bäst att gå på ”märkes”-DeWalt? Dvs. Är det risk att det jävlas med noname-dyckert.

Inte ute efter att spara pengar men kanske tar lite tid att beställa hem just från dem. Tänkte köpa ett par olika längder och galvad så jag kan använda till mindre utomhusgrejer också.
Har visserligen inte använt just den Dewalt pistolen, men min erfarenhet av flera andra dyckertpistoler är att det funkar bra med vilket märke som helst bara det är rätt dimension och lutning. Du ska ha vanliga raka 18 gauge (1,2mm) dyckert. Bara att köpa valfri sort.

nikasp
Jepp, dimension har jag koll på men tänkte mer om det kan bråka med billig spik från t.ex. Clas O (som iofs inte verkar ha galvad alls). Tack!

Körde lite "fuldyckert" i början av dyckerpistolkarriären, nu blir det istort sett bara Essve´s dyckert.
Om det var så att det krånglade mer i början tror jag det beror på sämre kvalitet på första dyckertpistolen än på dyckerten. (y);)

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.