P
Pettttter: Bra tack för svar då blir det köp av en skena!
5 svar · 2,7k läst
mrVoodoo
mrVoodoo: Jag har en laser med kryss + extra lodlinje (likt t.ex. Bosch 3-80) med undantaget att min inte slår 360 graders linjer. Har använt den en del i liknande scenarion, men skulle nog faktisk likt tidigare nämnt använt mursnöre i det här fallet. Det är lite pyssel att mäta in lasern o.s.v. Behöver man inte nödvändigtvis måtten, eller har nåt att ställa den efter redan så är det dock
9 svar · 7,2k läst
wrang
wrang: Hade isär start/stopp dosan rättade till alla kabelsko klammer, bytte kabel så funkade allt igen [bild] [bild]
4 svar · 4,3k läst
·
End
End: Sket i att krångla till med resistorer. Blev en Metabo istället, två växlar och väger bara 1,9 kg samtidigt som den är otroligt välbyggd. Riktigt nöjd. Få se hur länge maskinen håller.
21 svar · 5,5k läst
·
nimhed
nimhed: Fast jag tror min är en lite nyare modell än den som tradera-annonsen gäller.
6 svar · 1,4k läst
·
J
jonasz: [citat] Har den lite större modellen(verktygsvagn XL) samt ett verktygsskåp med 8 lådor på toppen. Har funkat jättebra i tre år, det enda som är lite irriterande är att dom medföljande "mattorna" i lådorna lätt knycklar ihop sig när man stänger lådorna för hårt och att hyllplanet i skåpsdelen kunde suttit fast bättre(inget problem i ditt fall då det du kikat på saknar hylla)
1 svar · 1,6k läst
·
Rabbithole
Rabbithole: Synd att jag snålade in 500:- då :(
361 svar · 138,5k läst
·
S
saiter: Stort tack. Då vet jag vad jag letar efter. //AA
7 svar · 2,7k läst
·
mrVoodoo
mrVoodoo: Nej, skäl eller nödvändighet är inget vi pratar direkt om här :crysmile: Men jag har ev. rätt bra bud på sågen jag har, och med lite tysklandshopping så är det inte många kr att lägga emellan för att gå upp till GDL'en eller nya GCM'en. Men har massor med kapningar kvar där det är mycket vinklar, trall 28*120, mkt 22,5 och 45, så att kunna antingen ha ett snabbstopp på
2 svar · 6,6k läst
Mac_attack
Mac_attack: Hej! Jag säker tips på en regeldetektor/multidetektor. Har läst en del gott om Stanley S300, någon här som testat? Tack på förhand!
0 svar · 2,2k läst
J
Jonas Angle'r: [citat] Så enkelt? Ska absolut kontrollera detta!. Tackar!
6 svar · 3,8k läst
S
saiter: Det är inte några spår eller hål under slippappret?? Isf kan du kanske kan spänna fast svarvämnet där? (Ser inte på bilden) //AA
1 svar · 4,3k läst
·
H
Hallerudsbo: Tog en gardena slang med en kulventil på så det blir en liten stråle. La jag den så det spola där jag kapa. Men vatten ihop med en elmaskin som inte är gjord för det är inge bra i längden
4 svar · 3,7k läst
P
pleqtiz: Ska lägga det på minnet @heimlaga :) just nu känns det som att jag behåller den och nöter på den ett tag till.. har endå lagt ut för mycket pengar på den som är nödvändigt! Frågan kvarstår dock varför handlare ratar denna modell?
2 svar · 1,8k läst
A
aim2free: Jag hade köpt ett dubbelkoningsverktyg på Mekonomen, tror det gick på ca 290 spänn. Anledningen var att jag råkat skära av ett styrservorör 6mm med nipplar av imperialstiska mått (UNC). Jag köpte dubbelkoningsverktyget på Mekonomen, klarar 1/2",1/4",4.75mm (=3/16"),5mm,6mm,8mm,10mm. Jag hittade 6mm kopparrör på Mekonomen, fungerade utmärkt. Jag gjorde ett antal tester och lyckades
6 svar · 29,5k läst
·
S
Stefan1972: Annars rekommenderar jag https://www.handmaskinservice.com/
3 svar · 5,3k läst
nimhed
nimhed: [citat] Kanske det, men den såg ju inte ut att manövreras helt utan ansträngning heller :)
4 svar · 1,9k läst
·
K
kristofo: Glöm inte något form av första förband (åtkomligt med båda händer). Dessutom är det väl krav på varselkläder och handskar när man kör såg? Eller det kanske bara är arbetsmiljökrav, osäker
7 svar · 2,3k läst
martin43
martin43: Finns många billiga, men just eftersom det då inte är "högt tryck" tycker jag inte det är prisvärt. Särskilt om de inte håller så länge. Största skillnaden är anmars att det tar mkt längre tid att tvätta.
3 svar · 922 läst
iwe
iwe: [citat] Förmodligen ska du inte behöva om du inte gjort samma misstag som mig och använt Biltema/Jula nipplar och snabbkopplingar För att göra en historia kort, snabbkopplingarna började ge upp. Inverterade då i att byta hela skiten till riktiga Cejn. Och på riktiga grejer sitter det ju redan gängtejp/pasta, tänkte inte på det och drog på lite tejp. Och då blir det ju dubbla
3 svar · 1,4k läst
·
T
Tegelväggen: Är den hel hade jag tagit halva nypriset (billigast på nätet) vid försäljning. Hade inte köpt för mer heller.
7 svar · 1,9k läst
P
pleqtiz: [citat] Jag köpte en sådan för flera år sen, plastig och smäckig men jag vet inte hur jag ska döda den! Den bara går och går, har säkert kört två-tre pallar med den! just nu används den som omrörare för färg! Köpte en Festool omrörare som efterträdare men vill slita ut denna först! Mata den med trefas kanske?
11 svar · 8,6k läst
·
Ö
özach: hej ! undrar om nån här kan betygsätta bordsågen ryobi rts 1800 efg ? är read på Bauhaus nu !Med vänlig hälsning Örjan
0 svar · 1,4k läst
richardtenggren
richardtenggren: https://www.byggahus.se/forum/threads/8-kantig-tord-bits.213513/
1 svar · 1,5k läst
·
H
hyggabus: ryobis variant på ursprungsfrågan https://www.bauhaus.se/metallkap-ryobi-eco2335hg-2300w-eldriven Inbillar mig att jag sett en portabel bandsåg med "stöd för vinkelräthet" ( hittar dock inte detta nu) denna typ : https://www.bauhaus.se/bandsag-makita-dpb180z-portabel-18v-utan-batteri#go-to-description
48 svar · 24,1k läst
·
E
ergonomen: Om någon annan letar efter manualen (de gamla länkarna funkade inte för mig), testa denna länken till min dropbox. Det ska vara den amerikanska motsvarigheten, table saw 4000. https://www.dropbox.com/s/eeoojm7dg2rluyz/gts-10-manual.pdf?dl=0
11 svar · 8,7k läst
T
Testarn: Det var iofs länge sedan jag jobbade professionellt som hantverkare men jag tycker nog att det var hyfsat OK att snedkapa socklar, taklister och ibland panelbrädor och sedan spackla skarven innan målning. Detta även med profilerade lister/brädor. En stumskarv med tvär kapning kommer att synas mer även om man spacklar (och har satt kex eller plugg). Kexmaskin har jag använt för styrning
3 svar · 2,7k läst
J
jonasz: Kan rekommendera Dewalt DW088k, lite dyrare men har ett väldigt bra fäste för vägg med en stark magnet och givetvis möjlighet att fästa med vanlig stativgäng. Har både denna och en Bosch gll3-80 och jag använder dewalt 99 av 100 gånger då den är klart smidigast i formatet men även i handhavandet
1 svar · 1,6k läst
M
MrX42: Någon som provat?: https://www.biltema.se/verktyg/stationara-maskiner/snickerimaskiner/spansug-de-650-2000042019
5 svar · 4,5k läst
·
H
hyggabus: det råkar inte vara så att du kan hyvla dörrbladet istället ?
3 svar · 4,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.