Hej jag skulle behöva köpa på mig en kompressor då jag tänkt sätta upp en massa taklist mm. Som många andra så vill jag inte lägga ner speciellt mycket pengar på detta då jag är amatör och inte ser att jag kommer att använda kompressorn sådär jättemycket. Men jag vill ju ända köpa på mig något halvskapligt ifall något annat projekt dyker upp i framtiden.

Vad tycker ni om dessa kompressorer:

OMPRESSOR HERKULES HC24 O 200/10/24 Bauhaus
http://www.bauhaus.se/kompressor-hc24-o-200-10-24.html#full-description

Kompressor Do-It 2Hk ÖoB
http://www.xn--ob-eka.se/mala-fixa/elverktyg-maskiner/kompressor-tryckluft/kompressor-do-it-2hk-3801036#description

Eller kanske någon liknade från Biltema eller Jula.

Den ska som sagt användas till en dyckertpistol (Senco S200 - Jula) samt fylla på däck mm. Men kanske även funka lite mer krävende saker i framtiden.

Jag hade undvikit Herkules och Do-it, och då hellre satsat på en biltema. Biltemas verkar ha gott rykte hos bil-GDS'arna ;)

Görs inte Hercules, Julas Meec och Biltemas kompressorer av samma italienska fabrik? Kan ju visserligen skilja på grad av kvalitetskontroll, men jag tvivlar. Jag hade handlat där det var billigast och längst garanti. Jula rear ju ut kompressorer för småpengar titt som tätt.

Det enda jag vet om Herkules-märket är att de av mina vänner som slängt sina pengar på det ångrat sig gruvligt, även om det inte var just kompressorer. Do-it är för mig okänt.

Biltemas har jag däremot hört en hel del gott om.

Själv har jag en ADAC inköpt på Jula, kompressorn går ok, men kvaliteten på luftningsventilen och snabbkopplingen höll inte måttet kan jag säga. De har fått bytas.

Har kompisar som har biltemas, som verkar funka bra.

Jag har en stor kompressor från verktygsboden som också var väldigt billig för sin kapacitet (på pappret iaf) men den har funkat utmärkt i flera år nu trots bristande underhåll av ägaren ;)