Lite R2D2 varning på designen, men om den levererar till de priset så...
Nästan så man vågar chansa...

Tyckte jag kände igen typsnittet på märket, det är samma som Makita kör =)

Snailman
Det enda den saknar är väl möjligen horisontell linje 360 grader och en 45 graders linje, men den jag har idag saknar ju det mesta. Den ska ha nåt läge för lasermottagare, så hoppas någon av de två jag har ska fungera med den.

Lär nog beställa en, de riktigt billiga här som tex Harald Nyborgs för 419kr Noggrannhet: ±0,8 mm/m. har ju alldeles för dålig noggrannhet.

Den jag har idag har ju +-1,5mm/5m och det duger ju bra men ska man klinkra så kan den ju bara bidra med en enda linje eller stänga av nivelleringen och försöka få korset att peka neråt istället för på en vägg och det är nog ganska döfött gissar jag

13th Marine skrev:
Tyckte jag kände igen typsnittet på märket, det är samma som Makita kör =)
mm, jag fick läsa ett par extra gånger innan märket gick fram... :D

Jag har kollat på den men inte letat nån film på hur den fungerar.

Den ger alltså lodräta streck i 4 riktningar
Ett kryss i taket
Vågrät streck som korsar ett av de lodräta stecken.

I en ideal värld skulle det lodräta stecket även korsa sidolinjerna men man kan inte få allt för de pengarna

Snailman
Den har kommit till sorteringen i Tokholm igår, så okänt antal dagar till.

återkom gärna med recension, min laser har tydligen pajat.
funderar på en 8linjers då jag jobbar med plattsättning, men jag behöver ju ha lite precision i strecken

Snailman
Nässjö i natt så borde få den idag

Snailman
IMG_20150924_131334133.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya lasern den med lysande punkten i korset, linjen ganska smal vilket är bra, med gamla fick jag rita i mitten av linjen. Lyser ganska svagt så sätta för fönster kan nog behövas, horisontella klarar mindre gradtal än gamla så fler linjer horisontellt vore bra för att nå runtom. Den ena lasermottagaren fungerar inte, får se med den andra senare, ställer man in den för lasermottagare så lyser den ändå svagare.

Är linjen smal hela vägen eller blir den bredare / dimmigare?

Snailman
Jag tycker den är lika smal hela vägen, det gäller särskilt de vertikala, den horisontella minskar lite i ljusstyrka längst åt sidorna.

Vore nog bättre med en som även klarar 360 grader vågrätt (är väl en sådan du tänkte dig), men jag tyckte de var lite dyra, då jag inte handlat hos aliexpress förut.

Tyvärr funkar inte heller den andra mottagaren jag har till denna laser.

grovjusterar man lasern men de 3 skruvarna och sen väger den in sig själv?

Var din värd pengarna tycker du? nu har du väl inte testat så mycket än kanske

Snailman
ja den är självnivellerande, nackdelarna är väl att horisontella strålen bara går typ 45 grader åt sidorna, på leican är det mycket mera, man kan ju ställa den längre bort, men rummen är ju inte större än vad de är.

Det lyser ju lite svagt men mer än trasiga strålen på leican.

jag gav väl 550kr och det var den ju värd, de med åtta linjer kostar ju tyvärr det dubbla, sen har jag problem med stativskruven, trodde jag löst det med en adapter men den var för mikrofonstativ och var fingängad.

lasern har ju en laserpunkt rakt neråt, och den lyser genom stativhålet och det är 5/8 så måste kanske köpa ett nytt stativ.

Den här 8 linjers verkar vara många som köpt 1 mm på 10m står det

http://www.aliexpress.com/item/8Lin...est=201526_1,201527_2_71_72_73_74_75,201409_1

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.