Byggahus.se
Jag har en rikthyvel som jag skulle vilja förse med ett matarverk men den har inget fäste för ett sådant. Den har däremot förberedda hål för en långhållsborrtillsats. Tänkte svetsa ihop en hylla som jag kan sätta där och sen fästa matarverket på. Har inte finanser till mataren just nu men tänkte förbereda med hyllan. Frågan är vilket mått basplattan till matarverket har och måtten mellan hålen

Måtten varierar mellan olika fabrikat på matarverk. I alla fall om man köper begagnat.

H heimlaga skrev:
Måtten varierar mellan olika fabrikat på matarverk. I alla fall om man köper begagnat.
Men är åtminstone inte hålen på samma ställe? Eller maskiner brukar inte ha färdiga ställen att fästa dem på? Eventuellt har jag chans på ett Felder F38

Det kan kanske finnas någon tillverkare som försöker tvinga kunderna att köpa ett visst matarverk (deras eget) genom att leverera maskinerna med förborrade hål men såvitt jag vet brukar man borra och gänga fästhålen själv.
Jag har två matarverk och en extra matarverksfot och det är olika håldelning på alla tre.

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.