En lite äldre Partner 1450 elkedjesåg. Motorn verkar gå fint men kedjan dras inte runt. Jag har provat ta bort svärdet men drevet som ska driva kedjan snurrar inte.
Jag gissar att bromsen sitter innanför drevet. En teori är att den har hakat upp sig och att eventuella splines på axeln har gått sönder? Långsökt kanske, men du får skruva isär den och se hur det ser ut.