Medlem
· västragötalands
· 199 inlägg
Hej tog be körkort i förra veckan,behövde det för jobbet men det går ju att använda privat också. Har en Honda crv nu som får dra 1500 oavsett körkort. Hondan är ju helt klart en bil jag är mkt nöjd med men en 01:a så frågan är hur länge den lever. Nu till frågan nästa bil tänker jag det vore trevligt att få dra lite mer med 2000-2500 k vorre schysst. Vill också ha någon typ av 4wd så jag kommer upp för backen till mitt hus. Tänker mig en bil budget på max 60000 så det är inte ny bilar vi pratar om.
Förslag på bilmodell att spana efter på blocket?
Förslag på bilmodell att spana efter på blocket?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 288 inlägg
Du får exempelvis en tio år gammal Subaru Outback för de pengarna. Bra bil, men håll uppsikt för rost. Får dra två ton.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 286 inlägg
BMW X5 med utökad dragkapacitet får dra 3500.
Här kan du filtrera på dragvikt och begpris och tilloch med få fram alla regnr för modellen och annonser. Grym sida.
https://www.car.info/sv-se/search/filter?filter_id=239210&cols[]=a182
https://www.car.info/sv-se/search/filter?filter_id=239210&cols[]=a182
Medlem
· västragötalands
· 199 inlägg
Jo det är ju svårt att hitta en bra dag bil som också funkar som daglig bil. USA bilar i all ära men kvalitén verkar vara lite så där. Skulle helst köpa japanskt igen hondan har gått som en klocka. Subaru är tilltalande visste inte att de fick dra så mycket. Innan be kortet har ju inte max dragvikt varit så intressant 
Oklart dock hur ofta man nyttjar att dra tungt, men kan låna tunga släp antingen på jobbet eller av min bror så skulle vara schysst att ha möjligheten. Inte lika lätt att få låna dragbil på jobbet så vore schysst att ha egen.
Oklart dock hur ofta man nyttjar att dra tungt, men kan låna tunga släp antingen på jobbet eller av min bror så skulle vara schysst att ha möjligheten. Inte lika lätt att få låna dragbil på jobbet så vore schysst att ha egen.
Medlem
· västragötalands
· 199 inlägg
Kan tillägga att jag gillar jeep tycker dock vanliga cherroke är coolare än grand. Det är ju riktiga terrängbilar också. Men jag har sett hur mkt bror fick leka med de han ägt. Dessutom verkar de ju dricka typ hur mkt som helst. De hade varit ett schysst alternativ att ha som extra bil att använda vid körning med slöp eller om det blir snöstorm. Men äga dubbla bilar blir ju inte helt ekonomiskt heller.
Klokt!F Fredrik_Lerum skrev:Jo det är ju svårt att hitta en bra dag bil som också funkar som daglig bil. USA bilar i all ära men kvalitén verkar vara lite så där. Skulle helst köpa japanskt igen hondan har gått som en klocka. Subaru är tilltalande visste inte att de fick dra så mycket. Innan be kortet har ju inte max dragvikt varit så intressant
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 297 inlägg
Skoda superb och V90 får dra 2200kg, ganska bra för en vanlig bil.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Bmw X5, och Amrikanskt, nej tack! Men Subaru och Toyota, evigt liv! Vi har en Land cruiser på jobbet, -2009, som har rullat 26’ mil, bytt kamrem och bromsklossar, bromsskivorna ser som nya ut, även bak, inget skrammel och känns som en ny bil, tar sig fram helt otroligt, med riktigt 4 hjulsdrift, diffbart, inget Haldex trams. Titta vad FN och IS kör för bilar.. största nackdelen, Priset!
Besserwisser
· östergötland
· 2 776 inlägg
Subaru Outback, Forester eller Legacy funkar riktigt bra att dra med. Dragvikten är runt 2000kg på samtliga.
Har inte provat något jättetungt bakom våran ännu men en välfylld kärra med brädor och betongplattor kändes inte direkt ansträngande. Fullastat flyttsläp var inte heller nån match att dra.
Sen är de rätt trevliga bilar utan släp också. Praktiska och problemfria.
Har inte provat något jättetungt bakom våran ännu men en välfylld kärra med brädor och betongplattor kändes inte direkt ansträngande. Fullastat flyttsläp var inte heller nån match att dra.
Sen är de rätt trevliga bilar utan släp också. Praktiska och problemfria.