K
Kane: [citat] Japp.
11 svar · 10,3k läst
P
Picea: Du saknar en ovandel som skruvas vid bladbyte. Bosch har en nyare version också med liknande uppbyggnad.
2 svar · 4,1k läst
·
J
Jnyman: Jaha de var ju otur för mig, någon som har bild på den nya?
15 svar · 8,3k läst
·
Bjor
Bjor: Är der någon som har nå etfarenhet av mätket Femi job Line. Har funderingar på en Femi job Line PF 204 Cyclone. https://www.verkter.se/rikt-och-planhyvel-2-in-1-femi-job-line-pf-204-cyclone.html?___store=se_store&gclid=EAIaIQobChMI4ZLV18T_6wIVk9eyCh3kIQJVEAQYASABEgLbSPD_BwE Annars är det en 150kg hyvel på spm är ca. 6.000 dyrare. En sådan här [bild]
0 svar · 2,4k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Trasigt band, förstört ämne men inte någon värre blodspillan. Gällande slipband är det inte enbart frågan om tillverkare. Det lönar det sig att läsa på om vilka slipmaterial och bandkonstruktioner som är lämpligt till vilket material innan en köper. Billigt kan bli dyrt.
18 svar · 4,8k läst
Rickard.
Rickard.: Efter att ha jobbat primärt utomhus i snart 7 år förvånar det mig inte det minsta. För ett par år sedan glömde en kollega en skruvdragarlåda öppen en hel natt när det regnade så den fylldes till toppen. Vill minnas att ett batteri och laddaren dog men resten återhämtade sig efter enbart lufttorkning.
8 svar · 3,9k läst
K
Kane: Jag har haft min 8 SJL många år nu och den funkar bra. Klart prisvärd.
21 svar · 6,3k läst
·
V
vectrex: Svårt att råda. Robland maskinen ser välgjort ut men svårt att säga något utan att klämma och känna. Jag hade valt en A3-41 enbart för spiralkuttern. Finns inte många saker jag inte gillar med den maskinen. Det mesta är mindre detaljer.
6 svar · 2,5k läst
P
Pettttter: [citat] Ok tack för svar, slår till på en sådan då! Jag får väl förlänga stolparna uppåt och bygga eget räcke om jag trots allt får svindel =) och förlänga fotstöden osv.
7 svar · 2,2k läst
H
heimlaga: Den där går att reparera. Man kan nickelsvetsa eller hårdlöda fast en bit flatjärn och fila eller slipa den till rätt form.
1 svar · 641 läst
·
nino
nino: [citat] Jo det vore iof en idé Men dom lär ju säkerligen skarvas dom med...
11 svar · 4,1k läst
·
K
kristofo: Bomba på med bilder under bygget av hyllan!
39 svar · 7,7k läst
·
P-plats
P-plats: Trodde jag hade en exakt lika dan men när jag väl hittade den så skiljer det lite MEN det är en rejäl kraftavbitare som funkar kanon. [bild]
6 svar · 1,5k läst
·
Frustrator
Frustrator: [citat] Självklart. Men bra att vara medveten om då det delvis speglar prisbilden.
34 svar · 5,8k läst
·
P
porsche997: Hej! Jag vill tacka för nyttiga råd som jag fått som nybörjare. Jag köpte en Hecht som är lika har ett lika lågt rpm som julas men med en högre effekt. Mvh, Porsche997
3 svar · 3,5k läst
H
hans.p: Vill du ha en enkel och billig svets så har Jula denna modell där du kör med flussfylld tråd och därmed inte behöver någon gas. Svetsarna blir inte lika rena men ska du bara svetsa tunna stålkonstruktioner bör den duga. En billig svets har oftast ganska få inställningsmöjligheter så det beror lite på vad du ska svetsa. Jag har själv både MIG med och utan gas och den billigare utan
1 svar · 2,2k läst
J
johan5588: vilken olja ska det vara i en gammal Euroclean högtryckstvätt från år 1981?
7 svar · 29,3k läst
Lilametallic
Lilametallic: [citat] Det blir en visp, ska kika på det. Tack så mycket
5 svar · 5,6k läst
B
badtastex: I mitt fall syns inga tecken på slitage på skenan men detaljen som skall fästa in i skenan måste vara tillverkad i någon sämre metall för den ha fått ganska rejäla slitmärken. Det ser ut att vara designat så att det skall vara två klackar som går in i spåren i skenan men efter att ha slitits ner så gissar jag att den fastnar på den hala ytan bredvid spåren och glider... [bild]
56 svar · 13,2k läst
·
G
Granström2: Ljudet är fullkomligt normalt för en sådan maskin, ingenting att belasta skruvdragarforumet med. Köpte själv en likadan maskin ny på Rusta för 199 kr för 12 år sedan och den duger för enklare borrning. Chucken är i alla fall riktigt bra, den köper man inte för 199. Borra och njut. Det är gratis som solfångarkillarna brukar säga
15 svar · 2,8k läst
·
I
ivp: [citat] [citat] Fel gänga, misstänker att det är tumgänga på maskinen. Nåväl jag har redan skickat den vidare till @pyro
7 svar · 5,3k läst
·
nanowire
nanowire: Du behöver nog ett par olika lösningar för knivar respektive större som yxorna. En rulle i vaxad kanvas för di små kanske och en öppen trävektygslåda med handtag för större?
3 svar · 2,1k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] https://www.byggahus.se/forum/threads/allt-om-sprutmalning.117823/page-45
8 svar · 11,1k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] Och sen upp med den andra tillfälligt och dra ett streck mot den första? Lite mer jobb men blir bra. Proffsen gissar jag nöjer sig med att det blir någorlunda OK. :D
43 svar · 31,1k läst
·
A
A-Man_08: Lemförder är eller åtminstone var OEM till Bmw. Vaico sitter ofta på bmw ibland står det tryckt med en Bmw logga bredvid. Bra bildelar är billigt!
16 svar · 42,7k läst
Stefan N
Stefan N: Se info här. https://www.byggahus.se/forum/threads/vaglibell-till-danderydspasset.388838/
1 svar · 3,3k läst
·
H
hans.p: Glömde skriva att på Nilfisk Multi II 30 med rostfri behållare går det även att justera varvtalet på motorn med en ratt om man inte vill ha den på fullt varv. Den funktionen finns inte på modellen med plastbehållare.
18 svar · 5,5k läst
C
cpalm: [citat] Ja precis, tvivlar på att jag hade lyckats få en sådan att trassla in sig i kabeln.
27 svar · 8,1k läst
B
badtastex: Fint, när man köper en så billig fräs får man räkna med att komplettera med lite skruvar... ;)
6 svar · 1,7k läst
J
johmi: Nix. Men vid första anblick ser det dyrt ut (Dewalt 774 $425 + frakt $51).
1 svar · 814 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.