Godmorgon alla hemmabyggare!

Jag är ute efter en betong blandare och har ingen aning om vad man ska kika på. Ska ha den till bla puts, flytspackel och betong. Det känns som en tombola är alternativet, men...

Hur ser andrahandsmarknaden ut?
Är den optimal att blanda puts i?
Vilken modell ska jag kika på?

Har tidigare blandat allt med visp och har egentligen inga problem att välja den metoden om det är ett bättre alternativ.

/// Salonen

Flytspackel blir piss att blanda i tombola. Ska användas visp eller helst tvångsblandare. Köp en begagnad visp på blocket/tradera leta märken som typ flex/festool/Makita mm. Gärna en du kan ställa varven.

Ja, flytspackel tombola kan du glömma.

Stefan N Stefan N skrev:
Ja, flytspackel tombola kan du glömma.
Hade en aning att det skulle bli problem.

B byggolle skrev:
Flytspackel blir piss att blanda i tombola. Ska användas visp eller helst tvångsblandare. Köp en begagnad visp på blocket/tradera leta märken som typ flex/festool/Makita mm. Gärna en du kan ställa varven.
Då kan jag lika gärna skippa tombolan helt och hållet. Har lite svårt med förvaring när väl jobben är utförda.

• Gilla
patake
  • Laddar…
Ta en visp. Flex är mycket prisvärd, framförallt om du köper hem från Tyskland. Finns ett kit med deras MXE1200 + två olika vispar (en till betong och dylikt samt en till spackel etc) till bra pris.

Alltgår Alltgår skrev:
Ta en visp. Flex är mycket prisvärd, framförallt om du köper hem från Tyskland. Finns ett kit med deras MXE1200 + två olika vispar (en till betong och dylikt samt en till spackel etc) till bra pris.
Det blir en visp, ska kika på det. Tack så mycket

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.