Ibland dyker man på verktyg som man undrar va de använts till. Detta får gärna bli en samlingstråd för att identifiera verktyg.
Min fråga Idag gäller ett verktyg som vid första anblicken ser ut som en vanlig kraftavbitare, men varför har den klämjustering och vad skall man pressa med piggarna på handtaget?
Min fråga Idag gäller ett verktyg som vid första anblicken ser ut som en vanlig kraftavbitare, men varför har den klämjustering och vad skall man pressa med piggarna på handtaget?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "kraftavbitare"
Kraftavbitare
Kraftavbitare, även kända som bultsaxar eller klipp, är ett tungt och kraftfullt verktyg utformat för att klippa genom hårda material som bultar, metallstänger, kättingar och tjocka trådar. De har långa handtag för att ge användaren ökad
Läs mer
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Du tror inte det suttit en fjäder på piggarna?
Piggarna på handtaget har hållit en fjäder som inte längre finns. Justerskruven är till för att justera backarna till att ta tätt ihop, men inte mer. Detta för att inte klämma sönder själva tången.
Jag hävdar att det är en kraftändavbitare med utväxling som saknar sin returfjäder.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden