> 1m innebär större än en meter ;)

13th Marine 13th Marine skrev:
> 1m innebär större än en meter ;)
Sorry trodde det var tvärtom

C
Köpte Biltemas 2mm tråd när jag ändå åkte förbi där. Den var inte mjukglödgad iallafall. Får se om det funkar.

C
C cpalm skrev:
Köpte Biltemas 2mm tråd när jag ändå åkte förbi där. Den var inte mjukglödgad iallafall. Får se om det funkar.
Funkade inte, den viker sig :(

Kan det möjligen fungera med t ex m3 gängstång som du punktar ihop/hårdlöder till önskad längd?

C
S Strontus skrev:
Kan det möjligen fungera med t ex m3 gängstång som du punktar ihop/hårdlöder till önskad längd?
Jag tror inte det funkar med några skarvar för den måste tåla att dras i ordentligt utan risk för att den går av.

prototypen prototypen skrev:
Jag har köpt från Stockholm fjäder / Lesjöfors men du får räkna med mycket frakt då 2-3 mm inte går rulla ihop så bra.

Protte
hade du tänkt att frakta tråden med en humla eller?

tommib
Hur tänkte du nu? Det är väl inte särskilt konstigt att 2-3 mm pianotråd är besvärligt att frakta i längre bitar.

För övrigt är jag nyfiken på hur det gick med rörrensningen @cpalm

C
tommib tommib skrev:
Hur tänkte du nu? Det är väl inte särskilt konstigt att 2-3 mm pianotråd är besvärligt att frakta i längre bitar.

För övrigt är jag nyfiken på hur det gick med rörrensningen @cpalm
Bra att du påminner mig @tommib för den här tråden hade jag glömt bort!

Jorå, till slut hittade jag med @hapazard s hjälp 2 mm pianotråd på femmeterslängder från Amazon.co.uk för ca. £21:
https://www.amazon.co.uk/dp/B077X87HZV

Den kom upprullad på en plastspole (inte lika fiffig som stålfodralet på bilden), så där får jag tyvärr göra dig besviken och avslöja att det går alldeles utmärkt att rulla ihop den till en mindre rulle. Jag skulle dock inte rekommendera att försöka öppna rullen utan handskar och skyddsglasögon för den vill väldigt gärna återgå till rak form. :rofl:

Den funkade precis som förväntat. Jag bockade en liten krok i ena änden, in i röret och snurra runt till den trasslat in sig i kabeln och sedan dra för kung och fosterland. Bortsett från sista halvmetern som kom ut intakt så fick jag ut kabeln i ca 5 cm-snuttar, så ett riktigt tidskrävande skitjobb. Helt otroligt vad det kan klägga fast.

Redigerat:
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
C
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Fast den kanske hade varit för stor/kraftig för ditt scenario iaf?
Ja precis, tvivlar på att jag hade lyckats få en sådan att trassla in sig i kabeln.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.