5 521 läst ·
18 svar
6k läst
18 svar
Grovdammsugare - vilken?
Det är inte aluminium utan rostfri behållare (inox = rostfritt stål på svenska).JLyck skrev:
Jag velade också mellan dom två. Blev till slut [länk]
Samma som inox bara det att behållaren är i plast. Säljaren på bauhaus (väldigt ärlig och kunnig gubbe) menade att inox modellen med aluminium behållare är mycket känsligare för att ramla. Enligt honom har de fått in flera kunder som velat lämna tillbaka just den modellen pga ”locket” inte passar längre efter den ramlat. Garantin täcker inte det. Bara en tanke.
Jag är förövrigt väldigt nöjd med min. Plus att den var billigare.
Jag har köpt den med rostfri behållare och ska man få dammsugaren att ramla så hårt att locket inte passar sedan får man nog misshandla den ordentligt. Den risken måste vara minimal om den ens finns. Så länge locket sitter på är det i princip omöjligt då locket med motor har större diameter än behållaren och är den som tar smällen om den ramlar.
Jag kollade på Pricerunner och det visade sig att Proshop hade den för 1577 kr, något man inte kunde hitta på prisjakt. Då var valet enkelt för mig i alla fall. Kunde lika gärna köpt den med plastbehållare men rostfritt kändes bättre när det bara skilde mindre än 100 kr i pris.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 709 inlägg
Glömde skriva att på Nilfisk Multi II 30 med rostfri behållare går det även att justera varvtalet på motorn med en ratt om man inte vill ha den på fullt varv. Den funktionen finns inte på modellen med plastbehållare.
Klicka här för att svara