8 091 läst ·
27 svar
8k läst
27 svar
Pianotråd?
Sida 1 av 2
Var tusan hittar man 2-3 mm pianotråd i längder > 1 m numera?
Behöver en 2-3 meter lång bit. Har sökt som en galning men de få som har de dimensionerna och säljer till privatpersoner har bara enmeterslängder.
Behöver en 2-3 meter lång bit. Har sökt som en galning men de få som har de dimensionerna och säljer till privatpersoner har bara enmeterslängder.
Kanske knasig ide', men :
Kan en pianostämmare ha det som reservdel?
En pianofabrik ( om det finns någon kvar).
Kan en pianostämmare ha det som reservdel?
En pianofabrik ( om det finns någon kvar).
Jorå, har sökt på fjädertråd och allt möjligt och bl.a. hittat fjadrar.se, men de säljer bara i ~1000 krs-rullar vilket är lite väl saftigt för vad jag skall ha det till. Andra säljer bara till företag.optimum skrev:
De har bara 0,5 och 1 mm, inget grövreharry73 skrev:
Är det verkligen pianotråd? Framgår inte av sidan, men jag misstänker att den är mjukglödgad.Tss skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 inlägg
Jag har köpt från Stockholm fjäder / Lesjöfors men du får räkna med mycket frakt då 2-3 mm inte går rulla ihop så bra.
Protte
Protte
Jag skall rensa ett inbyggt pansarrör som innehåller en gammal gummikabel som förvandlats till geggamojja.optimum skrev:
Har rensat ca 1 meter in med en grov ståltråd. Men ju längre jag kommer desto vridstyvare måste tråden vara, annars skruvar sig tråden bara istället för att trassla in sig i kabeln.